یزدفردا: یکصدو شصت و ششمین نشست کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد به ریاست محمدمهدی نیکونژاد برگزار شد. در این جلسه، موضوعات مرتبط با امور قراردادهای شهرداری و بررسی مسائل حقوقی املاک تملک‌شده در مناطق مختلف شهری، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا: در ابتدای جلسه، مدیر امور قراردادهای شهرداری یزد گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه مدیریت قراردادها ارائه داد و به تشریح روند اجرایی انعقاد قراردادها، چالش‌های موجود و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود عملکرد در این حوزه پرداخت.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی شیوه ایجاد دسترسی برای مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری به سامانه قراردادهای کشور بود گفت:  اعضای کمیسیون بر ضرورت یکپارچگی اطلاعات و تسهیل در فرایندهای نظارتی و اجرایی تاکید کردند و مقرر شد دستورالعمل مشخصی برای نحوه راهبری و دسترسی به این سامانه تدوین و به واحدهای ذی‌ربط ابلاغ شود.

همچنین، تعیین تکلیف تعدادی از املاک تملک‌شده در مناطق شهرداری از دیگر موضوعات مطرح‌شده در جلسه بود که با هدف تسریع در بهره‌برداری و جلوگیری از بلاتکلیفی این املاک، تصمیماتی در جهت تعیین وضعیت حقوقی و کاربری آن‌ها اتخاذ شد.

در پایان جلسه، مقرر شد ادامه بررسی‌ها در خصوص بهینه‌سازی فرآیندهای قراردادی و حقوقی شهرداری با هماهنگی بین کمیسیون، حوزه حقوقی و مدیران مرتبط در جلسات آینده دنبال شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا