نماینده مردم اردکان:

دستاوردهای اولین همایش ملی و تخصصی روناس کشور در شهرستان اردکان باید فراملی و جهانی باشد


یزدفردا "نماینده مردم اردکان با برشمردن ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده روناس ؛ دستاوردهای اولین همایش ملی و تخصصی روناس کشور در شهرستان اردکان باید فراملی و جهانی باشد

روسای کمیته های اجرایی و علمی برگزاری اولین همایش ملی و تخصصی روناس کشور در شهرستان اردکان جهت هماهنگی و برنامه ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش با حضور در دفتر نماینده مردم اردکان گزارشی از اقدامات انجام گرفته تاکنون را ارائه دادند.
نماینده مردم اردکان در خانه ملت با تشکر از همه دست اندرکاران امر، برگزاری این همایش را بستر سازی مناسبی جهت شناخت هر چه بیشتر روناس و خواص عدیده آن در سطح کشور و حتی جهان دانست و ابراز امیدواری کرد تا با ارائه مقالات علمی و کاربردی و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی روناس و بهره گیری از نظرات همه متخصصان شاهد افزایش تولید و فرآوری این محصول و فراهم ساختن زمینه اشتغال جدید و بالابردن درآمد کشاورزان باشیم.
تابش با اشاره به برگزاری موفق همایشها و جشنواره های مختلف در شهرستان اردکان ، به برگزاری اولین جشنواره پسته کشور در سال 80 در اردکان اشاره و ان را حائز دستاوردهای مهمی در سطح استان و شهرستان از جمله راه اندازی ایستگاه تحقیقات پسته ازدکان، ایجاد تعاونیهای تولید،برنامه ریزی و در نهایت آبرسانی به باغات شمال اردکان،ایجاد بانک اطلاعات پسته استان و . . . . دانست و با توجه به اینکه ایران بزرگترین تولید کننده روناس و اردکان بیشترین تولید این محصول را داراست گفت باید سطح علمی این همایش به گونه ای باشد که دستاوردهای آن در سطح کشور و حتی جهان مورد استفاده قرار گیرد.
صالحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در بخشهای مختلف از جمله پوشش انهار و لوله گذاری به طول 3000 کیلومتر ،1000 رشته احیاء و مرمت قنوات استان ،تجهیز و نوسازی اراضی و . . . اشاره و گزارشی از انجام مقدمات برگزاری همایش ملی و تخصصی روناس اردکان را پس از مکاتبه و مذاکره "تابش" با وزیر جهاد کشاورزی ارائه نمود.
اسکندری رئیس سازمان بازرگانی استان نیز در این جلسه با اعلام همکاری کامل این سازمان ،از هماهنگی با مرکز ملی صادرات ایران جهت مشارکت در این همایش خبر داد .
در این جلسه زمان برگزاری همایش 28 و 29 اردیبهشت ماه سال 89 مشخص و مقرر گردید اقدامات لازم برای فراخوان مقالات علمی انجام و جلسه ای نیز برای هماهنگی هر چه بیشتر با حضور نماینده مردم اردکان و مسئولان وزارتخانه ها و سازمانهای مربوطه در تهران و مرکز استان تشکیل گردد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا