نماینده مردم اردکان در مراسم گرامیداشت مرحوم پیشوایی،

اعتماد مردم به روحانیت عامل موثری در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی بود

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت عالم متقی مرحوم پیشوایی با حضور بر مزارآن مرحوم در جمع مردم سوگوار ترک آباد با تسلیت درگذشت این عالم فرزانه به تشریح نقش روحانیت در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت .
تابش یکی از ویژگیهای روحانیت مبارز و انقلابی را تعامل و همراهی با مردم در همه عرصه ها دانست و با نکوداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) از نقش ممتاز روحانیون دخیل در نهضت مردمی انقلاب اسلامی ایران نظیر مقام معظم رهبری،شهید بهشتی ، آیت ا.. طالقانی،شهید صدوقی و آیت ا.. خاتمی که با روشنگری و آشنایی مردم با اسلام و انقلاب نقش بسزایی درپیروزی انقلاب داشتند به نیکی یاد کرد و اعتماد مردم به روحانیت را عامل موثری در پیروزی انقلاب دانست.
تابش مردم استان یزد را مردمان دیندار و همراه با انقلاب دانست و از بزرگانی همچون آیت ا.. خاتمی و شهید صدوقی به عنوان مجاهدانی پیشرو و عالمانی عامل نام برد که در حرکت عظیم مردم استان در انقلاب اسلامی ایفا گر نقشی جاودانه بودند.
وی افزود: مرحوم پیشوایی نیز در زمره همین روحانیون بود که با درک صحیح از شرایط و با مناعت طبع و استغناء و زی طلبگی توانست مردم را جذب انقلاب و روحانیت نماید .
تابش در بخش دیگری از سخنان خود از نقش مردم ترک آباد در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تجلیل نمود و گفت: مسلما نقش مرحوم پیشوایی به عنوان عالمی عامل در تربیت دینی مردم و جذب آنان به انقلاب ارزنده و جاودانه خواهد بود.
نماینده مردم اردکان در پایان با تجلیل از مراتب علمی و فقهی شیخ محمد پیشوایی برادر مرحوم پیشوایی، اظهار امیدواری کرد تا همه مردم در رهپویی از شهدا و عالمان عامل که در ترویج و توسعه مکارم و فضیلتهای اخلاقی نقش ارزنده ای دارند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا