امام جمعه موقت يزد:رهبري عمود خيمه انقلاب است +حواشی نماز جمعه امروز


 یزدفردا :خطبه های نماز جمعه یزد توسط امام جمعه موقت یزد ایراد شد ،امام جمعه موقت يزد در قسمتی از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : رهبري عمود خيمه انقلاب است و اگر دشمن موفق شود اين عمود را بلرزاند يا از جا بكند، خيمه انقلاب بر سر هر دو جناح خراب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالديني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمه اظهار داشت: در روزهاي گذشته بيانات رهبري را همگان در بين برگزاركنندگان مراسم دهه فجر شنيدند كه اين سخنان ارزشمند با توجه به جريانات و اوضاع كشور مهم تلقي مي‌شود.
وي افزود: متاسفانه چند ماهي است كه كشور درگير مسائل ناخوشايند و مسائلي است كه دل دوستداران نظام و انقلاب را به درد آورده است.
معزالديني خاطرنشان كرد: كوتاهي و اشتباه از جانب هر دو جناح بوده اما اين اشتباهات در جناحي بيشتر و در جناحي كمتر بوده است كه به هر ترتيب اگر افراد دست از هواي نفس بردارند، اين اشتباهات قابل جبران است.
وي ادامه داد: قانون اساسي كه همه به آن راي داده‌ايم، مورد قبول هر دو جناح است و هر دو جريان سياسي به آن قائل هستند و امام نيز نظرشان اين بود كه قانون اساسي اعمال شود و بر اساس قانون اساسي نيز پس از امام هر فردي را كه خبرگان تعيين كردند، مسئوليت را بر عهده مي‌گيرد و به عنوان رهبر انقلاب براي همگان قابل قبول و حرف او حجت است.
معزالديني تاكيد كرد: هر دو جناح درگير و البته اطرافيانشان بايد تندروي‌ها را كنار بگذارند و به دور بريزند و خدمت رهبري بروند و كلام رهبري را فصل‌الخطاب قرار دهند.
وي ادامه داد: اگر جناح‌هاي سياسي درگير كشورمان پس از كنار گذاشتن تندروي‌هاي خود و گوش دادن به كلام مقام معظم رهبري به اين فرمايشات عمل كردند و آن را فصل‌الخطاب قرار دادند، هر دو جريان سود مي‌برد و در غير اين‌صورت هر دو جريان متضرر خواهند شد.
معزالديني تصريح كرد: اعتقاد بسياري از علما اين است كه تنها راه حل براي پايان درگيري‌هاي جناح‌هاي سياسي در كشورمان همچنين پايان بحران‌هايي كه پس از انتخابات شاهد آن بوديم، همين اقدام است.
خطيب جمعه موقت يزد تاكيد كرد: كظم غيظ را از امام كاظم بياموزيد به دور از هواها، كينه‌ها و عصبانيت‌ها به بيانات و راهنمايي‌هاي رهبري عمل كنيد زيرا اگر اين راه پيموده نشود، همگان آسيب خواهيم ديد.
معزالديني در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه يزد با اشاره به اهميت رسانه ملي در كشورمان بيان داشت: مسئول صدا و سيما در مصاحبه‌اي اعلام كرده كه 40 درصد بينندگان و مخاطبان صدا و سيما كاهش يافته‌اند اما بايد پرسيد كه چرا اين ميزان از مخاطبان كم شده‌اند و شما به عنوان مسئول و دست‌اندركار چه كرده‌ايد كه با اين چنين افت مخاطبي مواجه شده‌ايد.
وي با اشاره به نقش صدا و سيما در حوادث اخير عنوان كرد: وقتي مسائل را آنگونه كه صحيح است به مردم ارائه ندهيم، آنها به كانال‌هاي بيگانه و ماهواره روي مي‌آورند و هر روز از مخاطبان تلويزيون و رسانه ملي كاسته مي‌شود.
معزالديني خاطرنشان كرد: اگر مناظرات تلويزيوني به همين شكل تداوم يابد و طرفداران احزاب مختلف مسائل خود را به صورت شفاف مطرح كنند، مردم نيز علاوه بر اينكه به رسانه ملي روي مي‌آورند، از واقعيت‌ها مطلع مي‌شوند.
خطيب جمعه موقت يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره روز شوراهاي آموزش و پرورش بيان داشت: از حدود 11 سال پيش در آموزش و پرورش شوراي تشكيل شد كه مسئولان در اين شورا گردهم آمدند و به بررسي و پيدا كردن راه حل مشكلات پرداختند.
وي ادامه داد: در گذشته والدين دانش‌آموزان به نظام شاهنشاهي بي‌اعتماد بودند و خودشان براي تربيت فرزندانشان همت مي‌گماشتند اما امروزه با خيال راحت كه نظام اسلامي است، در مورد تربيت بچه‌ها خيالشان آسوده‌تر است.
معزالديني تاكيد كرد: اما از سويي ماهواره‌ها و اينترنت مانند تيغي دو دم مي‌توانند براي تربيت نسل جوان و بچه‌ها عمل كنند و در صورتي كه به آنها توجه نشود، اطلاع‌رساني محيطي براي آنها صورت نگيرد و به سئوالات آنها پاسخ مناسبي داده نشود در آينده با مشكلات بزرگي مواجه خواهيم شد.
وي خاطرنشان كرد: شوراهاي آموزش و پرورش مي‌توانند ملجا خوبي براي تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها در اين زمينه باشند و بايد تلاش كنند اعتماد خانواده‌ها به نظام تربيتي آموزش و پرورش را جلب كنند.

حواشی

:نماز جمعه این هفته یزد با حواشی همراه بود که هرچند ناچیز اما قابل تامل بود.  در پایان برگزاری نمازجمعه یزد تعدادی از نمازگزاران با سردادن شعارهای موسوی جنایت می کند ،.... حمایت می کند ،وهمچنین مرگ برمنافق و....باعث به هم خوردن نظم برگزاری نماز جمعه یزد شدند .
به گزارش خبرنگاریزدفردا :این جریان از آنجا آغاز شد که تعدادی بعد از نماز با  امام جمعه موقت یزد حجت الاسلام معزالدینی بحثی را آغاز نموده ورفته رفته به مشاجره لفظی تبدیل و  با سردادن شعارهای موسوی خیانت می کند ،صدوقی حمایت می کند ،وهمچنین مرگ برمنافق و....باعث به هم خوردن نظم برگزاری نماز جمعه یزد شدند .و با دخالت مسئولین برگزاری نمازجمعه یزد امام جمعه موقت یزد به بیرون از مسجد ملااسماعیل هدایت و مساله خاتمه یافت .


امید واریم با درایت  مسئولین و همچنین قانونمندی آن عده از مردم بزرگواریزد شاهد حرکات فراقانونی افراد  نباشیم و با اطاعت کامل خود از نظام و نظرات ولی فقیه زمانمان حضرت آیت الله خامنه ای   در جهت اهداف نظام و اجرائی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب گام  برداریم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا