وزير صنايع در مراسم افتتاح خط تولید اولین خودرو سبک دیزلی کشور:


توسعه پایدار در گرو رعایت محیط زیست است

یزدفردا :وزیر صنایع و معادن گفت: اگر در فکر توسعه عمران و آبادانی بیشتر صنعت هستیم و به دنبال توسعه پایدار می گردیم باید حقوق محیط زیست را رعایت کنیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر ، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح خط تولید اولین خودرو سبک دیزلی کشور با بیان اینکه طبیعت دارای ظرفیت محدودی است گفت: نادیده گرفتن این ظرفیت تجاوز به حقوق دیگران است و در صورتی که حق محیط زیست را رعایت نکنیم در رشد و توسعه صنعتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

محرابیان با بیان اینکه رشد خودرو در چند سال گذشته چهار برابر شده است ، گفت: در سال 81 تعداد روزهای ناسالم هوای تهران 169 روز بوده است که با وجود رشد خودرو در تهران این آمار در سال جاری به 34 روز کاهش یافته است.

وی افزود: اگر به شیوه گذشته حرکت می کردیم زندگی در تهران امکان پذیر نبود.
 محرابیان با اشاره به اینکه رعایت حقوق محیط زیست امری ضروری است گفت: به عنوان متولیان صنعت به دنبال فضایی هستیم که حتی یک روز به عنوان روز ناسالم در کشور نداشته باشیم


محرابیان با اشاره به اینکه رعایت حقوق محیط زیست امری ضروری است گفت: به عنوان متولیان صنعت به دنبال فضایی هستیم که حتی یک روز به عنوان روز ناسالم در کشور نداشته باشیم.

محرابیان گفت: اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و اجبارهای محیط زیست باعث شده است که امروز سربلند باشیم.

وزیر صنایع و معادن گفت: با توجه به اینکه گاز طبیعی در سبد سوخت کشور قرار گرفته و حمل و نقل عمومی نیز بهتر شده است شاهد کاهش مصرف 30 درصد سوخت هستیم.

محرابیان گفت: اقدامات خوبی در ساخت خودروی دیزل سبک کشور صورت گرفته است و باید به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.

در ادامه این مراسم وزیر صنایع و معادن و رئیس سازمان محیط زیست تفاهمنامه رعایت استانداردهای کاهش آلودگی هوا را امضا کردند
.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا