خبرهاى تازه از سهام عدالت

*شیخ : آغاز پرداخت سود سهام عدالت بازنشستگان در چند روز آینده

*سود سهام عدالت کارکنان دولت و کارکنان نظامی هنوز آماده نیست

*آخرین وضعیت انتقال مدیریت سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعلام شد



یزدفردا :120 میلیارد تومان برای پرداخت سود سهام عدالت بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا ،محمد جواد شیخ - رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به آغاز پرداخت سود سهام عدالت بازنشستگان تا پایان دی ماه گفت: سود پرداختی سهام عدالت برای بازنشستگان به ازای هر نفر40 هزار تومان خواهد بود و 120 میلیارد تومان برای پرداخت این سود در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون پالایشگاه‌ها طلب خود را به کارگزاری سهام عدالت پرداخت نکردند، افزود: در حال حاضر نقدینگی لازم برای پرداخت سود سهام عدالت مرحله سوم جمع‌آوری شده است ولی سود سهام عدالت کارکنان دولت و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نظامی هنوز آماده نیست که پس از آماده شدن سود سهام عدالت این مرحله نیز پرداخت می‌شود.

* آخرین وضعیت انتقال مدیریت سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

مدیرعامل شرکت کارگزاری منحل شده سهام عدالت درباره آخرین وضعیت انتقال مدیریت سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: باید ابتدا قرارداد‌ها و وکالتنامه‌ی بین سازمان خصوصی سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی امضا شود تا مراحل تشکیل و انتقال سهام عدالت از شرکت کارگزاری سهام عدالت به این شرکت‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه تنها علت تاخیر انتقال سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، امضای این قرارداد است، خاطرنشان کرد: به محض اینکه این قرارداد امضا شود واگذاری سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود این فرایند تا یکی دو ماه آینده انجام شود.
وی با اشاره اینکه این وکالتنامه مربوط به تضمین بازپرداخت سود شرکت‌هاست و باید توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تایید و امضا شود، اظهار کرد: تا بعد از تعطیلات عید انحلال کارگزاری سهام عدالت و ختم تسویه کارگزاری سهام عدالت صورت می‌گیرد.
شیخ در ادامه در مورد ابطال مصوبه مالکیت سهام عدالت توسط دولت، گفت: مصوبه در اختیار گرفتن مدیریت سهام عدات توسط دولت، لغو شد ولی دولت می‌تواند نسبت به آن اعتراض کند.
با انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت مقرر شد که 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی تشکیل و سهام عدالت استان‌ها به این شرکت‌ها منتقل شود و پس از آن سهام این شرکت‌ها در بازاربورس یا فرابورس خرید و فروش شود.
در این میان با اینکه ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام شده اما اقدام مؤثری برای انتقال سهام عدالت به این شرکت‌ها انجام نشده است همچنین تاکنون هیأت ‌مدیره این شرکت‌ها به غیر از شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران مشخص نشده و کار انتقال سهام به این شرکت‌ها نیز انجام نشده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا