مهندس اولياء نماينده  يزد و صدوق در پنجمین نطق خود در مجلس:با مأموران امنيتي ميتوان بدن ها را تصرف كرد ولي افكار را نه!


یزدفردا :مهندس اولیاء در قسمتی از نطق میان دستور خود در مورد حوادث اخیر اظهار داشت ::اگر بپذيريم كه با معترضان بايد برخوردي متفاوت با معاندان صورت گيرد در اينصورت گفتگوي خواص و برخورد اقناعي صداوسيما مطلبي حياتي و اجتناب ناپذير است. با مأموران امنيتي ميتوان بدن ها را تصرف كرد ولي افكار را نه! و اتفاقاً اين شيوه نتيجه معكوس دارد. جمعيت معترض اگر اجازه نداشته باشد حرف خود را در مجاري قانوني و راحت بزند از طرق ديگر عرض اندام ميكند و نمونه‌اش پديده‌اي كه در برنامه 90 چند شب پيش اتفاق افتاد!

به گزارش یزدفردا : مهندس علي اكبر اولياء نماينده مردم شریف يزد و صدوق پنجمین نطق ميان دستور خود را دیروز چهارشنبه در خانه ملت اینگونه ایراد نمود .

متن کامل پنجمین نطق ميان دستورمهندس علي اكبر اولياء نماينده مردم شریف يزد و صدوق



بسم الله الرحمن الرحيم
« قل يا اهل الكتاب تعالوا الي كلمه سواء بيننا وبينكم ا لا نعبد الا ‌الله ولانشرك به شيئا ولایتخذ بعضنا بعضا ارباباً من دون‌الله »64 آل عمران
«بي ترديد رمز بقاي انقلاب اسلامي همان رمز پيروزي است و رمز پيروزي را ملت مي‌داند و نسلهاي آينده در تاريخ خواهند خواند كه دو ركن اصلي آن: انگيزه الهي و مقصد عالي حكومت اسلامي و اجتماع ملت در سراسر كشور با وحدت كلمه براي همان انگيزه و مقصد .... و در مقابل اين انگيزه كه رمز پيروزي و بقاي آنست فراموشي هدف و تفرقه و اختلاف است‌»
وصيت‌نامه سياسي- الهي حضرت امام خميني(ره)

كشور در شرايط حساس و سختي به سر مي‌برد و اگر ايفاي مسئوليت نمايندگي مجلس و سوگندي كه به قرآن مجيد براي "دفاع از قانون اساسي، استقلال كشور و آزادي مردم و تأمين مصالح آنان "( اصل 67 قانون اساسی) نبود شايد ترجيح مي‌دادم سكوت پيشه كنم ولي ... ضرورتاً به نكاتي اشاره مي‌نمايم:
هر چند برخي از همكاران نماينده سخنان دادستان محترم كل كشور در مجلس را حاوي مطلب جديدي ندانستند ولي من از آن صحبت نكته‌هاي مهمي برداشت كردم از جمله بيان ايشان در خصوص روند اتفاقاتي بوده كه طي ماههاي گذشته بويژه در تهران افتاد ....
من اين تعبير وزير محترم اطلاعات را هم قبول دارم كه گفتند «معترضان خياباني قله كوه يخي هستند و قسمت اعظم اين كوه ناپيداست.» و البته معترضان معتقد به نظام هيچگاه به خود اجازه هيچ اقدام غيرقانوني براي بيان عقايدشان نخواهند داد. ولي نكته‌اي كه جاي نگراني دارد اينست كه با برخورد تند با معترضين بخشهايي ناآگاه و نا پخته و كم‌ظرفيت از آنها به معاند تبديل شوند.
در اين بحث اينجانب دستگيري، بازداشت و برخورد با بعضي شخصيتهاي علمي و اجرايي كه بعضاً از منصوبان و معتمدان امام «ره» بوده‌اند و نيز حمله برخي افراد نامشخص بويژه به حسينيه مقدس جماران را اقدامي از اين دست مي‌دانم و آنرا مغاير و در تضاد با راهبرد جذب حداكثري و دفع حداقلي مقام معظم رهبري مي‌دانم.
من بعنوان يك سرباز كوچك تأسف و نگرانی شديد خود را از پاره‌اي اظهارات كه اين روزها در مورد شخصيتهايي كه در اين انقلاب و نظام مسئوليتهاي مهمي داشته و دارند گفته ميشود اعلام مي‌دارم. و از اين بزرگان مخصوصاً اعضاي مجلس خبرگان رهبري ميخواهم حرفهاي خود را نه از رسانه‌ها بلكه با نشستن در كنار هم بزنند. بي‌شك اين اختلافها شقاق را به سطح جامعه خواهد كشاند كه تبعات زيانباري خواهد داشت.
- من از همه دلسوزان انقلاب و نظام عاجزانه ميخواهم از «سب» مخالفان خود بحكم قرآن و دستور امام علي (ع) پرهيز نمايند كه قرآن فرموده است:
«ولا تسبّو الذين يدعون من دون الله قيسبواالله عدواً بغیر علم ...» (سوره انعام) و امام علي(ع) نيز فرمود كه دوست ندارم از «سبّابين» باشيد و قطعاً تصديق مي فرمائيد كه كسي فحش بشنود و كتك بخورد بعيد نيست ناسزا بگويد (نعوذ باالله) حتي به خدا !
-قانون اساسي، فرمايشات حضرت امام و مقام معظم رهبري حاكي از نقش ترديدناپذير مجلس شوراي اسلامي در امور كشور است. در اينجا ضمن تشكر از اقدامات جناب آقاي دكتر لاريجاني و هيأت محترم رئيسه مجلس براي «اصلاح ذات البين» گلايه مندي خود را از اينكه بعد از گذشت 6- 7 ماه هيچگونه اطلاع رساني و يا ارائه گزارش از اتفاقات بعد از انتخابات نشد ابراز مي‌دارم.
-اگر بپذيريم كه با معترضان بايد برخوردي متفاوت با معاندان صورت گيرد در اينصورت گفتگوي خواص و برخورد اقناعي صداوسيما مطلبي حياتي و اجتناب ناپذير است. با مأموران امنيتي ميتوان بدن ها را تصرف كرد ولي افكار را نه! و اتفاقاً اين شيوه نتيجه معكوس دارد. جمعيت معترض اگر اجازه نداشته باشد حرف خود را در مجاري قانوني و راحت بزند از طرق ديگر عرض اندام ميكند و نمونه‌اش پديده‌اي كه در برنامه 90 چند شب پيش اتفاق افتاد!
بياييد بجاي ناديده گرفتن اين واقعيت و احياناً تهديد و تخريب آنها با اين جماعت صحبت شود. (هر چند عده‌اي تلاش دارند معتمدان اين گروه را حذف كنند كه در اين شرايط توجيه و اقناع آنها به مراتب دشوارتر و چه بسا غيرممكن خواهد شد)
و نيز ... توجه داشته باشيم حضور گسترده و گاه و بيگاه نيروهاي امنيتي در خيابانهاي پايتخت پديده مثبت و خوشايندي نيست چرا كه ضمن تخريب سرمايه‌هاي اجتماعي موجب انفعال و مستهلك شدن ظرفيتهاي مديريتي كشور و به حاشيه رفتن بحثهاي اصلي كه همان بحثهاي اقتصادي و توسعه است خواهد شد./ق
«اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً »

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا