مشاور خانواده در سازمان زندانهاي يزد: خانواده‌ها مهارتهاي زندگي را به فرزندانشان بياموزند


یزدفردا "مشاور خانواده در سازمان زندانهاي يزد گفت: خانواده ها به جاي عجله براي ازدواج كردن دخترشان، وي را مجهز كنند تا مهارت و قدرت رويارويي با مشكلات را داشته باشد.

مهري دهقان اظهار داشت: اكثر افرادي كه براي حل مشكلات خانوادگي به سازمان زندانها مراجعه مي‌كنند از طبقه متوسط به پايين و پايين هستند.

وي ادامه داد:‌ زماني‌كه اعتياد بويژه اعتياد مرد در جامعه در سطح بالايي قرار داشته باشد سبب مي‌شود درخواست طلاق هم افزايش يابد.

اين كارشناس اشد مطالعات زنان عامل ديگر طلاق را عدم تناسب فرهنگي در ازدواج دانست افزود: در ازدواجهايي كه سريع و با آشنايي كم صورت گرفته شاهد اين مشكل هستيم با اين وجود افرادي هم هستند كه آشنايي طولاني مدت با هم داشتند ولي باز هم اختلافات خانوادگي دارند و پس از گذشت مدتي زندگي با هم به اين نتيجه رسيدند كه نمي‌توانند با هم زندگي كنند و درخواست طلاق مي‌كنند بنابراين نمي‌توان گفت فقط ازدواجهاي سريع و بدون آشنايي به طلاق ختم مي‌شوند.

وي اعتياد، بيكاري و مسائل اخلاقي را مهمترين عامل طلاق در استان دانست و افزود: همچنين دخالت اطرافيان هم عامل ديگر طلاق محسوب مي‌شود. از سوي ديگر مردان هم دلايل مختلفي براي طلاق دارند.

دهقان تصريح كرد: در طبقات مختلف اجتماعي بخصوص طبقات پايين در ازدواج دختران خود عجله نكنند، چرا كه خانواده ها در اين زمينه سريع تصميم مي‌گيرند در حالي‌كه خانواده‌ها بايد بيشتر در اين زمينه جستجو و تحقيق انجام دهند، به دختران خود مهارتهاي زندگي بياموزند تا در صورت برخورد با مشكل،‌ توانايي حل مساله را داشته باشند. به جاي عجله براي شوهر دادن دخترشان، وي را مجهز كنند تا مهارت و قدرت رويارويي با مشكلات را داشته باشد.

وي همچنين يادآور شد: جوانان نيز تسليم احساسات خود نشوند، از تجربه بزرگترها استفاده كنند. همين‌كه ديدند كلمات محبت‌آميز بين‌شان رد و بدل شد احساس نكنند كه اين كلمات براي هميشه ماندگار خواهد بود چرا كه اين افراد با احساسات ازدواج مي‌كنند و با احساسات و سريع هم از هم جدا مي‌شوند.

منبع:ایسنا-یزد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا