تابش نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید نمود؛

تسریع در اصلاح و بازنگری قانون سازمان تربیت بدنی بعد از 38 سال


یزدفردا "محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از ورزشکاران،روسای هیاتهای ورزشی و مسئولان تربیت بدنی اردکان با تسلیت ایام ماه محرم اظهار امیدواری کرد تا ورزشکاران با بصیرت و الگو قرار دادن زندگی امام حسین(ع) و پایبندی به منش والای آن حضرت بتوانند در تمام عرصه های زندگی خود پیروز و سربلند باشند.
تابش با اشاره به اهمیت و اثربخشی ورزش در تمام حوزه ها که آن را حائز جایگاه ویژه ای نموده تصریح کرد:در برنامه سوم و چهارم توسعه کشور در این خصوص پیش بینی هایی صورت گرفته که بایستی با استفاده از نظرات کارشناسان و جمع بندی عملکرد ورزش ،نسبت به رفع کاستی ها در تدوین برنامه پنجم اقدام گردد.
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به تصویب قانون سازمان تربیت بدنی در 38 سال پیش لزوم اصلاح و بازنگری در این قانون را در جهت بهبود کارکرد این سازمان ضروری دانست و بر لحاظ نمودن اموری همچون ترویج فرهنگ ورزش،تشکیل و تقویت تشکلهای ورزشی،گسترش ورزش همگانی و تقویت ورزش دانش آموزی و دانشجویی به عنوان پایه ورزشهای قهرمانی در برنامه پنجم توسعه کشور در بخش ورزش تاکید نمود.
تابش تهیه طرح جامع ورزش کشور را به عنوان سند راهبردی نظام جامع تربیت بدنی و ورزش کشور حائز اهمیت دانست و افزود:متاسفانه از آنجا که این طرح در مجلس تصویب نشده بود تا به قانون تبدیل گردد دارای ضعف هایی در اجرا و نظارت بود.
نماینده مردم اردکان با اشاره به فعالیتهای خوبی که در ورزش شهرستان اردکان صورت گرفته آن را در عین حال ناکافی دانست و ادامه داد:باید تمام هیاتهای ورزشی نسبت به تهیه برنامه ای جامع با هدف گذاری و ترسیم چشم انداز آینده اقدام کنند تا با استعدادیابی مناسب بتوان در آینده نزدیک در سطح استان وکشور حائز رتبه های درخور توجه باشیم.
تابش با ضروری دانستن لزوم تاسیس یک باشگاه فرهنگی ورزشی در اردکان برای تحت پوشش قراردادن رشته های گوناگون متناسب با استعدادها و ظرفیت ها تصریح کرد: مذاکرات ثمربخشی با مسئولان مربوطه در سطح استان و کشور انجام شده که تربیت بدنی و شورای ورزش شهرستان باید هرچه زودتر به تدوین برنامه ها و مشخص کردن رشته های ورزشی مدال آور اقدام کند.
رئیس فدراسیون سوارکاری ایران از تکمیل و راه اندازی پیست سوارکاری اردکان خبر داد و گفت مذاکراتی را با رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داشته تا نسبت به تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام ورزشی از جمله پیست موتورسواری اردکان اقدام نماید.
در ابتدای این جلسه رئیس تربیت بدنی شهرستان اردکان با تشکر از "تابش" جهت حمایتهای موثر ایشان در پیشبر ورزش شهرستان، خواستار تداوم این حمایتهای مادی و معنوی شد و از رشته های ژیمناستیک و والیبال به عنوان رشته های دارای پتانسیل بالا در اردکان برشمرد و از برنامه این اداره برای هدف گذاری در ورزشهای پایه و همگانی خبر داد.در ادامه هریک از هیاتهای ورزشی برنامه های آتی خود را جهت حضور موفق در لیگهای استانی و کشوری اعلام کردند و از پیگیریهای موثرنماینده مردم اردکان برای حل مشکلات هیاتهای خود قدردانی نمودند.
شایان ذکر است با پیگیری "تابش" مبلغ 90 میلیون ریال جهت خرید لباس کامل ورزشی به هیات موتورسواری اردکان اختصاص یافت،همچنین هزینه یک میلیارد ریالی حضور تیم فوتبال صنایع، نماینده شهرستان اردکان در لیگ دسته سوم کشور تامین گردیده و مقرر شد برای تامین هزینه های لازم برای حضور موفق تیم منتخب والیبال اردکان در لیگ کشور و هدف گذاری صورت گرفته برای حضور در جمع 8 تیم برتر کشور در آینده وحضور قدرتمند تیم کشتی اردکان در مسابقات استانی و ملی که برنامه های آن ارائه گردیده چاره جویی و برنامه ریزی شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا