بيانيه شهرداری یزد در محکومیت هتک حرمت عاشورا

عاشورا سالروز نهضت عظيم امام حسين (ع) است كه در آن تحول بزرگي به استعداد تمامي ابعاد حيات بشري رخ داده وتنها قيامي است كه هيچگاه زنداني جغرافيا و مليت و زمان و قوم خود نشد و در طول تاريخ علاوه بر اينكه انقلابها و جنبش هاي ديگر را كم رنگ نمود بر تمامي قيامهاي پاك بعد از خود نيز تأثير مطلق داشت.
قيام امام حسين (ع) مانند شخصيت رهبر آن يك قيام كامل و جامع بود به طوريكه در آن از لطيف ترين حالات خانوادگي مثل اجازه گرفتن فرزند از پدر تا حركات نظامي و از ابتدايي ترين مناسبات ديپلماسي مثل نامه نگاري و ارسال سفير تا كاربردي ترين ابزار سياسي واقتصادي يافت مي شود.
امام حسين (ع) در قيام خود نقش انتخاب درست مردم در سايه ولايت را به خوبي تعليم فرمود و با تبيين اين حقيقت اعلام كرد: تا مردم به جنبشي صحيح با اراده اي آگاهانه در سايه رهبري عالِم دست نزنند هماره در ذلت و خواري گرفتارند و از امداد الهي بهره اي نخواهند داشت.
آري اين همان درسي بود كه خميني كبير (قدس سره) از عاشورا گرفت و مردم را درسايه ولايت مطلقه فقيه كه همان ادامه ولايت وامامت و رسالت و اصل رستگار آفرين توحيد است جمع نمود و فرياد زد و ثابت كرد تا ولايت فقيه هست عزت و شرف و آزادگي و فضيلت هم خودنمايي مي كند.
اما در عاشوراي امسال پس از گذشت 1370 سال از قيام امام حسين (ع) گروهي كه عزت وسربلندي بازيافته ايران اسلامي را درسايه ولايت فراموش كرده اند و ارزش عاشورا و قداست اين روز و شميم شهادت سالار شهيدان را در آن از ياد برده اند با اهانت به عاشورا و ولايت برخاسته از آن ماهيت خفت بار خود را نمايان ساختند و با اين عملكرد فرياد برآوردند كه حتي ذره اي از سلام و عاشورا بهره اي نبرده اند.
به هر ترتيب شهردار و پرسنل شهرداري يزد همچون تمامي اقشار مردم، هتك حرمت به ساحت مقدس عاشورا و اصل ولايت را محكوم نموده وبا عرض ارادت به حضرت صاحب الامر مهدي موعود (عج) با اعلام حمايت خود از مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تداوم حكومت اسلامي ايران را از درگاه خداوند منان مسئلت مي نمايند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا