درجلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان:

مهندس اولیاء: باید مدیریت جامع،هوشمند و پویا بر میراث فرهنگی حاکم شود.


یزدفردا "نماینده مردم یزد و صدوق در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان که در محل سازمان میراث فرهنگی تشکیل شد اظهار داشت ارزش میراث فرهنگی استان صرفاً به تک بناها خلاصه نمی شود بلکه بافت تاریخی یزد دارای ارزش جهانی است که باید بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود گرچه کارهای زیادی در طول این سالها انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد لکن تا مرحله مطلوب راه زیادی داریم.
وی وجود صاحبنظران و اساتید معماری دانشگاه در استان را مغتنم دانست و براستفاده از همه ظرفیت های موجود برای حفظ و احیاء میراث فرهنگی تاکید کرد . نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی شهر سازی کشور افزود، میراث فرهنگی استان از اهمیت بالایی برخوردار است که بایدهیات امنایی متشکل از اساتید و صاحبنظران ملی و استانی بر روند کارها و اقدامات برای حفظ و احیاء آن نظارت داشته باشند.
نماینده یزد از مکتب هنری و معماری یزد باریشه های تاریخی آن یاد کرد که میتواند الگویی مناسب برای مهندسین ، در مسیر کار تخصص آنان باشد . در این جلسه رئیس سازمان میراث فرهنگی و اعضای شورا در مورد خط مشی و برنامه های شورای فنی استان گزارشی ارائه دادند. پیگیری تاسیس رشته مرمت در دانشگاه یزد و تدوین برنامه استراتژیک حفظ و احیای میراث فرهنگی از مصوبات این جلسه بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا