قضيه چوب و گربه !

میثم سالمی


سایت کلمه (سایت رسمی اطلاع رسانی اخبار میرحسین موسوی) در روز جمعه 27/9/88 که روز وحدت ملی در حمایت و تجدید بیعت با آرمانهای امام عظیم الشأن انقلاب و رهبری عزیز بوده ،اقدام به درج مطلبی با عنوان سقوط قاضی القضات نموده و در آن بدترین اهانت ها را نسبت به آیت الله صادق آملی لاریجانی ،ریاست محترم قوه قضائیه روا داشته است .چنانكه این روند از هفته گذشته در این سایت و هم فکران مشابه این سایت شکل گرفته و کماکان ادامه دارد .
البته دیدن این قبیل اهانت ها و هتک های صورت گرفته از ناحیه این جریان جدا افتاده از امام و انقلاب که شروع آن از زیر پا نهادن قانون اساسی و سپس حمله به شعار های اساسی انقلاب بوده ،تازگي ندارد و می توان رد پای این آقایان را در چنین مواردي هم در ابتدای انقلاب و هم در دوران پس از جنگ مشاهده نمود .در شرايط كنوني نيز با حذف اسلام از شعارهاي انقلاب و با شعار نه غزه نه لبنان در روز قدس اين روند ادامه يافته است و جسارت اين گروه اندك به آنجا رسيده كه اقدام به اهانت به ساحت امام عظیم الشأن انقلاب می نمایند و معلوم است که سمت حرکت این افراد عاقبتي جزء سرعت گرفتن سقوط شان از جامعه اسلامی ندارد.
تداوم انتشار مطالب اهانت آمیز به بدنه نظام اسلامی و روسای قوای کشور ،نشان از این دارد که همین افرادی که تا دیروز تنها مشکل خود را با رئیس دستگاه اجرائی کشور و با شخص رئیس جمهور اعلام می نمودند ، با تمامي مسئوليني كه با شناخت ماهيت واقعي اين حركت سعي در اصلاح آن داشته باشند سر ناسازگاري دارند ،چناچه آخرين مصداق اين موضوع ریاست دستگاه قضائی بود كه به محض اعلام صريح مواضع خود در اجراي عدالت مورد فحاشی و هتك تريبون هاي اين جريان قرار گرفت .راستی این معنای واقعی زنده باد مخالف من است؟!
در شرايط كنوني به نظر مي رسد حمایت از مواضع جناب آیت الله صادق آملی لاریجانی در خصوص سخنان هفته گذشته ایشان در برخورد جدی دستگاه قضا با سران فتنه ، از روشن ترين تكاليف امت اسلامي است چرا که در واقع این سخنان ،در راستاي رسيدگي به اعلام جرم رهبر معظم انقلاب نسبت به عناصر داخلی نظام در دیدار با نخبگان در تاریخ 6 آذر88 بوده است .
هشدارهاي رهبري كه از نماز جمعه پس از انتخابات به صورت گام به گام ، علني و تبيين شده است ، در دیدار با طلاب در آستانه ماه محرم در تاریخ 22/09/88 پررنگ تر گرديده است و البته ايشان پيش از اين به سران فتنه اخطار داده بودند كه در صورت عدم اصلاح رويه شان صريح تر از اين بامردم سخن خواهند گفت . وقطعا اين قدم آخر نيست .د
در انتها سوال این است که به چه دليل جریان شکست خورده در انتخابات ،خود را مصداق سخنان رئیس دستگاه قضا در مورد سران فتنه تصور نموده است ؟ چگونه پيش از اعلام نام فتنه گران توسط ریاست قوه قضائیه ، ايادي این جريان برآشفتند و با همه قوا دستگاه قضا و رئيس آن را هدف قرار داده اند ؟ این دستپاچگی نشان از چه دارد ؟ شايد اين رفتار مصداق همان ضرب المثل قدیمی ست كه مي گويد : د«چوب را كه برداري ،گربه دزده حساب خوداش را می کند !!! »


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا