عجيب ترين اردوگاه‌هاي تفريحي جهان


یزدفردا "میراث خبر"محمد برازنده - فکر مي‌کنيد که تنها کودکان بازي کردن را دوست دارند؟ يا فکر مي‌کنيد براي انجام بازي‌هاي کودکانه بيش از حد بزرگ شده‌ايد؟ حقيقت چيز ديگري است. زيرا در سراسر جهان، بزرگسالاني هستند که هنوز هم حال و هواي کودکي خود را در سر داشته و در کوچکترين فرصتي خود را به بازي‌ها و اسباب‌بازي‌هاي دوران کودکي مي‌رسانند.

ملاقات با اين بزرگسالان کوچک، نيازمند جستجوي فراوان نيست.آنچه که درادامه مي‌آيد، فهرستي از اردوگاه‌ها و مراکز بازي و سرگرم کننده‌اي است که در آن مي‌توان بزرگسالاني را مشاهده کردکه به ياد شور و شوق‌هاي دوران کودکي خود، کارهايي را انجام مي‌دهند که سالها مجبور به ترکشان بوده‌اند.

آموزش رزم گلادياتورها، هتل شواليه هيلتون رم:

مسافران اين هتل ياد مي‌گيرند که چگونه همچون يک گلادياتور واقعي تعليم بينند. در اين هتل که به شواليه هيلتون نام گرفته است، اساتيد برجسته‌اي از مدرسه گلادياتور‌هاي شهر رم، فنون باستاني نبرد را به مشتري‌ها آموزش داده و اطلاعاتي را نيز در مورد زندگي کوتاه و مرگ دردناک اين بردگان جنگجو در اختيار آنها قرار مي‌دهند. البته تمام اين مراحل آموزش در يک پارک خصوصي صورت مي‌گيرد، از اينرو افراد مي‌توانند بدور از هر گونه چشم‌ مسخره‌کننده‌اي به تمارين خود بپردازند.

دانشگاه احضار ارواح هتل مزون دوويل، نيواورلئان:

احضار ارواح و فعاليت‌ها و کارهايي ازاين قبيل، رويا و علاقه‌اي است که ميان افراد زيادي وجود دارد. اگر چه خيلي‌ها مشتاق آن هستند، اما همه کس قادر به انجام اين کار نيست.

دانشگاه احضار يا شکار ارواح در ايالت نيواورلئان آمريکا، اين فرصت را در اختيار افرادي قرار داده است تا براي شناخت بيشتر و بهتر از اين فن، خود را بيازمايند.در اين دانشگاه سمينار‌ها و سخنراني‌هاي متعددي براي احضارکنندگان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي ارواح و حتي علاقمندان به آن برگزار شده و شرکت در آن براي هر کسي ميسراست.

اردوگاه فضايي، هانتس ويل، آلاباما:

همه پسرها، بزرگ و کوچک،‌ روياي فضانورد شدن را در سر مي‌پرورانند. اما در اين ميان تنها دسته کمي به آرزوي دوران کودکي خود رسيده آنهايي که باقي مي‌مانند روبه به شغل‌هايي مي‌اورند که هيج سنخيتي با آرزوهاي کودکيشان ندارد. در اين بين اردوگاه فضايي تنها مکاني است که احساس تبديل شدن به يک فضا نورد را به کساني مي‌دهد که تصورات فراواني را در ترک زمين و مسافرت به فضا در ذهن خود برنامه‌ريزي کرده‌اند.

آموزش فيل سواري، تفرجگاه چهارفصل، تايلند:

فيل‌سواري بي‌شک تجربه‌اي نادر و استثنايي است که همه جا نمي‌توان آن را آموزش ديد. اما تفرجگاه چهارفصل تايلند، اين امکان را براي مشتريان خود به وجود مي‌آورد تا در طول مدت اقامت خود، به اندازه کافي مهارت سواري روي فيل را بياموزند، حتي اگر از استعداد کافي برخوردار نباشد.

کسي چه مي‌داند، شايد روزي، يکي از فيل‌هاي باغ وحش شهرتان رها شود و شما با مهارتي که داريد آنرا به مکان قبلي خود بازگردانده و يک شبه قهرمان اول شهر خود شويد.

آموزش هدايت کرجي‌هاي ونيزي، هتل هيلتون مونيلو، ونيز:

هتل‌هاي زنجيره‌اي مونيلو ونيز را به دليل ارائه پيشنهاد‌هايي عجيب و غريب به مشتريان ثروت‌مند خود مي‌‌شناسند.پيشنهاد‌هايي سرگرم‌کننده به منظور سپري کردن اوقاتي خوش براي گردشگران، يکي از اين پيشنهادها، آموزش هدايت کرجي‌هاي مسافرکش(Gondolier)‌ به مسافران و تبديل کردن آنها به قايقراناني است که با پيراهن‌هاي سفيد و سياه خود در سطح خيابان‌هاي آبي شهر به جابه‌جا کردن مسافر مي‌پردازند. بنابراين اگر فدرت پرداخت صورت حساب‌هاي هتل را نداريد حداقل مي‌توانيد با جابه‌جا کردن مسافر در اطراف شهر بدهي خود را بپردازيد.

طرح جدول کلمات، کشتي تفريحي استيتندام:

شايد کسل‌کننده به نظر برسد اما سفر هفت روزه با کشتي‌هاي تفريحي کروز منطقه کارائيب علاوه بر آنکه تجربه سپري کردن يک تعطيلات تابستاني کم نظير را براي مسافران خود به وجود مي آورد، اين امکان را در اختيار آنها قرار مي‌دهد تا در طول سفر، روش درست کل جدول‌هاي کلمات را ياد گرفته، در کنار آن به ارتقاء افزايش لغات خود پرداخته و در نهايت، تبديل به يک طراح جدول تقريباً حرفه‌اي شوند.

گردشگري صحرايي يا سافاري آفريقا، آفريقاي جنوبي:

در اين نوع سفرها که اغلب با کارشناسان و برنامه سازان مستند حيات وحش صورت مي‌گيرد گردشگران را به صورت زنده و از نزديک با چگونگي زندگي جانوران آشنا مي‌کند.تمام اين تجربه‌ها براساس زندگي طبيعي و فعاليت‌هاي روزمره حيوانات صورت مي‌گيرد، از اين رو اين اطمينان وجود دارد که زرافه‌ها با کردگدن‌هاي اين برنامه، تنها براي سرگرم کردن گردشگران درآن شرکت نکرده‌اند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا