بازدید جلیلى از بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان


یزدفردا "*نیروگاه تولید برق هسته‌ای کاشی یو وازاکی کاریوا ژاپن بزرگترین نیروگاه تولید برق هسته‌ای در جهان است. این نیروگاه از 7 رآکتور هسته‌ای تشکیل شده که 5 رآکتور آن با فن‌آوری بخار آب و 2 رآکتور دیگر با فن‌آوری بخار آب پیشرفته فعالیت می‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در چهارمین روز از سفر رسمی به ژاپن صبح امروز از نیروگاه هسته‌ای «کاشی یو وازاکی کاریوا»، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای تولید برق در جهان بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، در آغاز بازدید 3 ساعته جلیلی از این نیروگاه هسته‌ای، مسئولان نیروگاه گزارشی از روند شکل‌گیری و ساخت و نیز فرآیند تولید 8210 مگاوات برق از این نیروگاه ارائه کردند.
در این جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز با طرح پرسش‌های متعدد فنی از توانمندی‌های ژاپن برای ساخت و تجهیز نیروگاههای برق هسته‌ای آگاه شد.
نیروگاه تولید برق هسته‌ای کاشی یو وازاکی کاریوا بزرگترین نیروگاه تولید برق هسته‌ای در جهان است. این نیروگاه از 7 رآکتور هسته‌ای تشکیل شده که 5 رآکتور آن با فن‌آوری بخار آب و 2 رآکتور دیگر با فن‌آوری بخار آب پیشرفته فعالیت می‌کند.
سعید جلیلی و هیئت همراه در این دیدار، از رآکتور شماره 6 این نیروگاه نیز که با فن‌آوری بخار آب پیشرفته 1350 مگاوات برق تولید می‌کند، بازدید کردند.
آشنایی با فن‌آوری‌های به کار گرفته شده در زمینه ایمنی این نیروگاه و مقاوم سازی آن در برابر زلزله از عمده‌ترین محورهای این بازدید بود.
متخصصان نیروگاه طی بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت زیرساخت‌های نیروگاه نیز گزارش مفصلی ارائه کردند.
در پایان این بازدید سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خشنودی از دیدارش از نیروگاه کاشی یو وازاکی کاریوا از تلاش متخصصان و کارشناسان ژاپنی در بهره‌گیری از انرژی پاک هسته‌ای برای تولید برق تقدیر کرد و توضیحاتی درباره برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای ساخت و تجهیز نیروگاههای برق هسته‌ای بیان کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا