دستور رييس جمهور به رحیم مشائی براي پيگيري حقوق ملت ايران به خاطر خسارات جنگ جهاني دوم


یزدفردا "رييس جمهور در نامه اي به رحيم مشايي خواستار تشكيل گروهي از صاحبنظران حقوقي اقتصادي تاريخي و سياسي براي ارزيابي و استيفاي حقوق مسلم ملت ايران به منظور پيگيري ابعاد خسارت وارده به ايران در جنگ دوم جهاني و اشغال توسط سه كشور به اصطلاح فاتح اين جنگ در مجامع جهاني شد.

به گزارش یزدفردا"متن كامل نامه دكتر احمدي ن‍ژاد به رحيم مشايي بدين شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
باسلام
مظالم رفته برملت ها در سده اخير توسط قدرتهاي استكباري بين المللي از حد و شمار خارج است . آنان كه خود را دربرابر ملت بزرگ و فرهيخته ايران مدعي حقوق بشر مي شمارند مسبب جنايات سنگين و تحميلات كم نظير و جنگ، اشغالگري، آدم كشي و سوء استفاده فراوان بوده اند.
جنگ دوم جهاني با هدف ايجاد تقسيم بندي جديد در جهان و اعمال مناسبات ونظامات تبعيض آلود و يك سويه راه اندازي گرديد. خسارات و فشارها را ملتها تحمل كردند ومنافع مادي و سياسي نصيب دولتهايي خاص گرديد. ازجمله ملتهاي مظلوم ملت ايران است كه علي رغم اعلام بي طرفي درجنگ دوم تحت اشغال قرارگرفت. دردوره اشغال از زيرساختها و امكانات و منابع ايران تا آن حد استفاده شد كه سران نظام سلطه درتهران كشور ما را پل پيروزي ناميدند. درنتيجه اين اشغالگري خسارتهاي فراوان به حيثيت و جان ومال مردم واقتصاد و تاسيسات كشور وارد آمده و عده فراواني به ورطه فقر افتادند.
طي سالهاي طولاني برخي كه بيشترين منافع را كسب كردند به بهانه جبران خسارات جنگ جهاني دوم مبالغ و كمكهاي هنگفتي دريافت كردند ولي ايران عزيز فقط خسارت ها را تحمل كرد و به دليل ضعف مديريت نا صالح وقت نسبت به احقاق حقوق ملت ايران اقدامي نشد. لازم است با تشويق گروهي از صاحبنظران حقوقي، اقتصادي، تاريخي و سياسي و مسوولان مرتبط، ابعاد خسارات وارده به ايران در جنگ دوم جهاني و اشغال توسط سه كشور به اصطلاح فاتح اين جنگ را ارزيابي و استيفاي حقوق مسلم ملت را از مجامع جهاني پيگيري و نتايج را اعلام داريد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا