همایش معماران تعلیم و تربیت امروز در یزد برگزار شد.

یزدفردا "همایش یکروزه آموزگاران پایه اول ابتدایی با عنوان معماران تعلیم و تربیت در یزد برگزار شد.
در این همایش که 700 نفر از آموزگاران پایه اول ابتدایی سراسر استان حضور داشتند حجت الاسلام راشد یزدی در سخنانی درک مرحله مخاطب و رفتار متناسب با کودکان را از مهمترین مسائل در حوزه تعلیم و تربیت دانست و با اشاره به احادیث و سنت پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین در این به زمینه تفضیل سخن گفت.
راشد یزدی آموزش برای انسان حتی در امور غریزی را لازم و ضروری دانست و افزود معلم سرمایه ای را که خداوند درون انسان نهاده است، احیاء می کند و بدین لحاظ معلم باید علاوه براشنایی با ویژگی های کودک و علم و دانش، فن و روش معلمی را نیز آموخته باشد. وی بر ضرورت حفظ ارتباط و انسجام معلم و خانواده تاکید کرد و افزود با تداوم ارتباط خانه و مدرسه آموزش معلم قوام وپایداری می یابد.
راشد یزدی مقام معلم را همان مقام انبیا دانست و افزود معلمان پایه اول ابتدایی معمارانی هستند که زیرساخت تعلیم و تربیت فرزندان ما را شکل می دهند.
حجت الاسلام راشد در پایان با اشاره به روایتی از حضرت امام حسین(ع) افزود زحمات معلم را نمی شود اجر و مزد داد بلکه باید زحمت معلمی را ارج نهاد.
در ابتدای این همایش رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزد به تشریح نگاه وزیر آموزش و پرورش به آموزش عمومی، مقطع ابتدایی و دوره پیش دبستانی پرداخت.
محمدرضا باغستانی مدرسه محوری و توجه به مدرسه به عنوان یک پایگاه فرهنگی و این موضوع که همه مباحث باید به کلاس و مدرسه ختم شود را مورد تاکید قرار دادو افزود بروز کردن فعالیت ها، روش های تدریس و اصلاح روش های جذب معلم و نگاه مثبت به آموزش ابتدایی در دستور کار مقام عالی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
بیان تجربیات معلم پیشکسوت اول ابتدایی، بیان انتظارات معلمان کلاس اولی، ارائه الگوی مناسب برتر و ذکر خواسته های دانش آموزان کلاس اولی از زبان نماینده دانش آموزان پایه اول از دیگر برنامه های این همایش یکروزه بود که در مرکز تربیت معلم شهید پاک نژاد برگزار شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا