بسمه تعالی

باقیات الصالحات زنده یاد شمس الدین خرمی

محمد جواد اولیاء

چند روزی است که از افول خورشید وجود معلمی آگاه و یصیر و مدیری توانا و فهیم یعنی جناب آقای شمس الدین خرمی می گذرد فقدان او نه تنها برای خانواده عزیزش بلکه برای تک تک دوستان ،همکاران و شاگردانش سخت و باورنکردنی است امروز فرزندان معنوی شمس در سوک پدر و بعبارتی مراد خود سوگوار و متاثرند.
گرچه حدود 30 سال ا ز دوران بازنشستگی او می گذرد اما همچنان هیبت ،استواری و محبت و مهرورزی استاد در مسیر تعلیم و تربیت همچنان زنده و خاطره انگیز است .
امروز فارغ التحصیلان دبیرستان رسولیان در مسجد رسولیان بیاد آن روزهای خاطره انگیز گردهم آمده اند گرچه حضور فیزیکی محبوب خود را در جمع خود ندارند لیکن با یاد خاطراتی زیبا یاد او را گرامی میدارند.
در این مراسم لحظاتی کوتاه سخنان نغز جناب شمس که بمناسبت مراسم تجلیل از ایشان ایراد شده بود پخش می گردد و حضار مجلس از سخنان ایشان که بوی خداحافظی میداد متاثر می شوند.
با خود می گویم چه خوب شد که برخلاف رسم متداول ، مراسم متعددی در تجلیل از این مدیر فرزانه توسط فارغ التحصیلان دبیرستان رسولیان و آموزش و پرورش برگزار شد و تاحدودی از ویژگی های ارزشمند ایشان مطرح گردید.
ثمره سالها مدیریت و معلمی زنده یاد شمس خرمی انسانهایی است که در رده های مختلف استانی و کشوری منشاء خدمت و خدمتگذاری اند و افتخارشان این است که روزی ، روزگاری در این دبیرستان در مکتب آن فقید سعید تلمذ کرده اند و از وجود پر فیضش بهره ها برده اند.
و براستی چه باقی الصالحاتی از این بهتر و والاتر که هر خدمتی که توسط شاگردان او عرضه می شود قطعاً شمس عزیز هم در ثوابش سهیم است و بحساب او نیز نوشته خواهد شد.
دریغم آمد در این مقال کوتاه یادی از بزرگمرد دیگر نکنیم شخصیتی چون شهید دکترسید رضا پاکنژاد که از بنیانگزاران گروه فرهنگی علوی بود و هرپنجشنبه کلاسهای بحث و درسش برای همه ما روشنگری می آفرید و سئوالات علمی ، اعتقادی ما را بخوبی پاسخگو بود.
و نیز یاد کنیم از مرحوم رسولیان بانی و موسس دبیرستان و مسجد رسولیان که نیت خیر ایشان نیز در حرکت های فرهنگی و مذهبی استان موثر بوده و خواهد بود. ازخداوند برای همه این بزرگواران بویژه زنده یاد شمس الدین خرمی که حق زیادی به همه ما داشت و دارد ، علو درجات و حشر و نشر با اجداد طاهرینش مسئلت داریم. و امیدواریم افرادی نظیر ایشان در عرصه تعلیم و تربیت استان راه پر افتخارش را بشناسند و تداوم بخشند و زمینه ای فراهم شود که استان یزد چون گذشته نه تنها در ورودی به دانشگاهها مقام اولی را حفظ کنند بلکه مدارس ما خواستگاه عناصری مومن ،خدوم ، خلاق و کار آفرین باشند.انشاء ا...

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا