رئيس فني و حرفه‌اي شهرستان مهريز:

آموزش كارگران ساختماني برنامه اصلي فني و حرفه‌اي در مهريز است

یزدفردا: رئيس فني و حرفه‌اي شهرستان مهريز گفت: طرح آموزشي كارگران صنعت ساختمان، بزرگ و اصلي‌ترين برنامه آموزشي اين شهرستان است.

ابوالقاسم هاشمي امروز در گفتگو با یزدفردا اظهار داشت: آموزش در مراكز فني و حرفه‌اي بر دو بخش پايه و پيشرفته استوار است كه ملاك گزينش هر بخش از اين آموزش‌ها، داشتن مدارك تحصيلي منطبق با آن بخش است.
وي افزود: مراكز آموزش فني و حرفه‌اي در حاشيه اين دو بخش از آموزش كه از فعاليت‌هاي اصلي است، خدماتي ديگر همچون طرح بزرگ شناسايي و آموزش كارگران و فعالان صنعت ساختمان را اجرايي كرده است كه با جرئت مي‌توان اين طرح را بزرگ‌ترين برنامه آموزشي در استان و شهرستان مهريز در سال‌هاي اخير معرفي كرد.
هاشمي خاطرنشان كرد: طرح آموزشي و شناسايي كارگران بخش ساختمان در 16 رشته از طريق بخش خصوصي و با نظارت مستقيم فني و حرفه‌اي در شهرستان مهريز اجرا مي‌شود و هدف از اجراي اين طرح جايگزيني ديدگاه نوين ساختمان سازي به جاي ديدگاه سنتي آن است كه هم‌اكنون در كشور ما اجرايي شده است.
رئيس فني و حرفه‌اي شهرستان مهريز عنوان كرد: در راستاي اجراي اين طرح در اين شهرستان بيش از هزار و 800 نفر از كارگران، فعالان و شاغلان اين عرصه شناسايي و ساماندهي شده‌اند كه بيش از 600 نفر در رشته‌هاي ساختماني ارائه شده، آموزش‌هاي تئوري و عملي را فرا گرفته و موفق به دريافت گواهينامه شده‌اند.
وي ادامه داد: در آينده‌اي نزديك، محدوديت‌هاي قابل توجهي براي شركت‌هاي ساختماني كه از كارگران فاقد گواهينامه مهارت فني استفاده مي‌كنند، در كل استان و شهرستان اجرا مي‌شود.
هاشمي اظهار داشت: تا پايان سال جاري تمام كارگران و استاد كاران بخش ساختمان در شهرستان مهريز شناسايي و ساماندهي مي‌شوند.
وي مهم‌ترين نتيجه اين ساماندهي را تشكيل بانك اطلاعاتي از فعالان اين صنعت به تفكيك حرفه‌هاي ساختماني در مهريز اعلام كرد كه در واقع اين امر زيربناي اقدامات بعدي در صنعت ساختمان شهرستان مهريز است.
هاشمي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين طرح را اجرا و آموزش كارگران توسط بخش خصوصي با نظارت فني و حرفه‌اي دانست.
شهرستان مهريز با جمعيت 45 هزار نفري در 45 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا