در دانشگاه آزاد اسلامي يزد برگزار شد:

گردهمايي اساتيد بسيجي دانشگاهها و مراکز آموزشي عالي استان يزد

یزدفردا "محمد كاظم وكيل:گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان یزد با حضور شخصیتهایی چون سردار اله دادی فرمانده سپاه یزد، دکتر ابویی معاون فرهنگی بسیج اساتید استان یزد، دکتر میبدی رئیس دانشگاه یزد، دکتر مسلمین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد و جمعی از دانشگاهیان و مسئولین سپاه استان برگزار شد.

دکتر مسلمین ریاست واحد یزد در این مراسم ضمن بیان سابقه ی فعالیت 27 ساله دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال حاضر 10 هزار دانشجو، 25 هزار فارغ التحصیل ، 60 رشته گرایش در مقطع کارشناسی، 8 رشته گرایش در مقطع ارشد و 2 رشته گرایش در مقطع دکتری تخصصی دارد.
وی فعالیتهای مختلف واحد را چشمگیر ارزیابی نموده و گفت : در زمینه علمی اولین دانشجوی دکتری شیمی آلی واحد توانست با چاپ 25 مقاله ISI از پروژه خود دفاع کند، همچنین واحد یزد در زمینه عمرانی فعالیتهای چشمگیری داشته و در طول 27 سال گذشته بالغ بر 85 هزار مترمربع کار عمرانی انجام داده و اکنون حدود 20 هزار مترمربع در دست ساخت دارد.
وی ادامه داد : فعالیتهای دانشگاه در رابطه با شجره طیبه بسیج متنوع است که فعالیتهای علمی پژوهشی اساتید بسیجی، پیشتازی دانشگاه در اعزام نیروهای بسیجی جبهه های حق علیه باطل، توجه دانشگاه به بسیج و بسیجیان در همه جوانب و تدفین هشت شهید گمنام در دانشگاه، ایجاد نقش تأثیرگذار بسیج اساتید و دانشجویی در شورای فرهنگی و انجام هرگونه همکاری دانشگاه برای توسعه افکار ناب امام راحل(ره) و اجرای منویات مقام معظم رهبری از جمله این افتخارات می باشد.
همچنین دکتر ابویی معاون فرهنگی بسیج اساتید استان گفت : بسیجی همان طور که در صحبتهای امام و مقام رهبری است خصیصه هایی چون اخلاص، بصیرت و آگاهی دارد و در کنار همه اینها تلاش علمی است که این نیروهای فداکار را مشخص می کندو آنها باید در حال حاضر به تکنولوژی روز مجهز و نیاز علمی کشور را برطرف کنند.
همچنین حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شاهدیه یزد گفت : اگر ماهیت انقلاب در همه ابعاد مشخص نشود مفهوم بسیج امکان ندارد و قابل تفسیر نیست یعنی بسیج را با انقلاب می توان تفسیر نمود.
 وی ادامه داد: عظمت خود انقلاب اسلامی، امام را به این نتیجه رسانید که آن تشکیلات، بارکش و باربر انقلاب اسلامی نیست و انقلاب یک تحول بنیادی بود که با همه مظاهر استعمار درگیر شد و نیاز به آن دارد که یک نیروی فارغ از نیروهای متعارفه تعریف شده انسانی، در صحنه های مختلف حضور پیدا کند و اینجا بود که بسیج تشکیل شد. لازم به ذکر است در پایان هدایایی به اساتید بسیجی نمونه اهداء شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا