یزدفردا: رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تلاش یکساله کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر حذف دو نقشه جهت صدور پروانه ساختمانی به نتیجه رسید و فرآیند صدور پروانه ساخت تسهیل و تسریع شد که در نهایت منجر به کاهش هزینه ها توسط ارباب رجوع می شود.

به گزارش یزدفردا: محمد مهدی نیکونژاد رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون سلسله جلسات متعددی را فی مابین شهرداری ، سازمان نظام مهندسی ، اداره راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری در کمیسیون تشکیل دادیم و با دعوت از کارشناسان مربوطه و در نظر گرفتن نظرات متعدد اعضای جلسه و به منظور تکریم مردم و ارباب رجوع و با هدف تسریع و تسهیل فرآیند صدور پروانه و همچنین کاهش هزینه ها بخصوص حذف دو نقشه گام های موثر برداشته شد. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با هدف پیشگیری از تخلفات ساختمانی تفاهم نامه ۴ جانبه بین ادارات دخیل در این  موضوع تنظیم و در نهایت به امضا و تایید شهردار یزد، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی یزد رسید. 

نیکونژاد افزود: با حذف فرآیند دونقشه ای، شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود ، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با ساز و کار اندیشیده شده در این تفاهم نامه، ادارات دخیل در صدور پروانه نقشه دوم را ملاک عمل قرار می دهند چرا که تاکنون مردم یکبار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه می کردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت می‌کردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بی اعتمادی مردم و ساخت ساختمانهای ناایمن و ناپایدار و .... می شد و عملا نقشه اول به هیچ دردی نمی خورد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا