گزارش تصویری سفر سفرای خارجی به استان یزد(19) :

پنجمين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري استان يزد1


یزدفردا "سفرای کشورهای خارجی درایران از روز پنج شنبه هفته گذشته مهمان یزدی ها بودند .

در این سفر سفرای خارجی از نقاط مختلف شهرباستانی یزد و تعدادی از شهرستانهای استان دیدار نموده که تصاویر تهیه شده توسط رسول باقرپور خبرنگاریزدفردا طی چند خبر تقدیم خواهد شد
پنجمين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري استان يزد با حضور معاون برنامه ريزي استاندار، 50 سفير كشورهاي خارجي و جمعي از دست اندر کاران اين بخش در استان در محل سالن آمفي تئاتر اتاق بازرگاني استان يزد برگزار شد.
به گزارش یزدفردا، " محمد رضا بابايي " در اين همايش با اشاره به سفر سفراي كشورهاي خارجي به استان يزد گفت: بازديدها و مطالب ارائه شده طي اين سفر به سفيران كشورهاي خارجي مقدمات آشنايي بيشتر با تمدن غني اسلامي ايراني را در يزد براي آن ها فراهم ساخته كه اين امر مي تواند بر آماده سازي بستر تعاملات و گسترش روابط في ما بين بسيار مفيد و موثر باشد.
وي افزود: توجه خاص به ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز نظير ايجاد مناطق ويژه اقتصادي، فراهم نمودن اقدامات زيربنايي، گسترش شبكه هاي ترانزيتي و ارتباطي، آمايش منابع انساني و تلاش در جهت جذب سرمايه گذاري خارجي نشان از اهتمام مديران ارشد استان در توسعه همه جانبه استان يزد دارد.
معاون برنامه ريزي استاندار كسب رتبه 6 صنعتي كشور، كسب رتبه 2 توسعه معدني كشور، سرآمدي در توليد محصولات كاشي، سراميك و نساجي، برنامه ريزي براي تبديل شدن به قطب توليد فولاد كشور با توجه به وجود منابع غني سنگ آهن و زغال سنگ در استان را از جمله عوامل پيشرفت استان در عرصه هاي كشوري برشمرد.
بابايي با اشاره به پيشرفت و توسعه بخش كشاورزي در استان گفت: در اين بخش علي رغم كمبود منابع آبي و تامين پر مشقت آب از طريق قنوات، توسعه كيفي اين حوزه به نحوي صورت پذيرفته كه مبادلات و صدور محصولات كشاورزي به خارج از استان، منجر به كسب رتبه هاي اول تا چهارم كشوري براي يزد در اين بخش گرديده است.
وي افزود: در حوزه سلامت و درمان ظرفيت و توانمندي ارائه خدمات برتر تخصصي و فوق تخصصي پزشكي به خصوص در رشته هاي قلب با بيش از 14000 عمل قلب باز و قطب مركزي و اوليه درمان ناباروري كشور همراه با شاخص هاي كيفيت درمان و پايين بودن هزينه ها مي رود تا استان را به قطب توريسم درماني كشور تبديل نمايد و ايجاد منطقه ويژه سلامت جهت گسترش اين بخش نيز از جمله برنامه هاي استان مي باشد.
معاون برنامه ريزي استاندار تصريح كرد: پيشگامي و موفقيت هاي استان يزد باعث شده تا نام يزد و يزدي همواره با حسن شهرت و نيكي همراه باشد و فرهيختگي پيشينيان و توانمندي علمي و اخلاقي آنان در ابعاد مختلف باعث شده تا هر كجا قدم نهاده اند منشا رشد و توسعه و آباداني بوده و آثار نيك از خود به جاي گذارند.





















































ادامه دارد

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا