گزارش تصویری سفر سفرای خارجی به استان یزد(16) :

همايش بين المللي فرصتهاي سرمايه گزاري در گردشگري ايران


یزدفردا "سفرای کشورهای خارجی درایران از روز پنج شنبه هفته گذشته مهمان یزدی ها بودند .

همزمان با این سفر  همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گزاري در صنعت گردشگري ايران با حضور معاون وزير امور خارجه ايران، معاون سازمان ميراث فرهنگي كشور، استاندار يزد، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي ، سفراي 50 کشور دنيا و مسئولان و سرمايه گزاران يزدي ، در محل سالن شهيد عباسپور برق منطقه اي يزد برگزار شد.
 معاون تشريفات وزارت امور خارجه در اين همايش گفت: آثار تاريخي و باستاني و جاذبه هاي طبيعي ايران به حدي است که توجه هر گردشگري را با هر سليقه و تفکري به سوي خود جلب ميكند.
" ميرزائي " اظهار داشت: از قرن هيجدهم، مسافرت و جهانگردي روز به روز ابعاد تازه اي به خود ميي گرفت، بطوريکه در حال حاضر تبديل به يک صنعت شده است.
وي افزود : اقتصاددانان معتقدند که هر پديده اي که منجر به افزايش در آمد ملي شود مي تواند نام صنعت برخود داشته باشد و گردشگري رادر زمره صنايع خدماتي طبقه بندي كرده اند.
معاون وزير امور خارجه با بيان اينکه صنعت توريسم پس از صنايع نفت و حمل نقل، پر درآمد ترين صنايع است گفت: رونق اين صنعت باعث شده تا صنعت هتل داري در کنار آن رشد كرده و دوشادوش صنعت توريسم، بالنده شود.
استاندار يزد نيز در اين همايش ضمن تشکر از حضور سفرا در استان يزد ، از مهمان نوازي به عنوان يکي از شاخص ترين خصائص مردم اين استان ياد کرد.
" محمد رضا فلاح زاده " گفت: استان يزد با 131 هزار كيلومتر مربع مساحت كه 8 درصد مساحت كشور را در برمي گيرد11 شهرستان و يک ميليون نفر جمعيت دارد.
وي افزود: 79 درصد از جمعيت استان شهرنشين و 88 درصد آنها باسواد هستند.
وي اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به همت نيروهاي انقلابي ، 13 شهرک صنعتي، 16 ناحيه صنعتي و يک منطقه ويژه اقتصادي در استان يزد ايجاد شده است.
استاندار يزد با اشاره به حفر قناتهايي كه به اندازه تلاش انسانها آب در آن جاري است خاطرنشان ساخت: اگر يزد را عروس و نگين كوير ناميده اند به اين دليل است كه همه آنچه در اينجا وجود دارد در سايه تلاش و كوشش مردم سختكوش كه پيوندي استوار با آئين محمدي(ص) برقرار كرده اند فراهم شده است.
فلاح زاده تصريح كرد: استان يزد در حوزه گردشگري،به اندازه يك تاريخ ديدني و شنيدنيها دارد.
استاندار يزد ادامه داد: يكهزارو چهارصد و بيست اثر تاريخي و باستاني يزد در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است و به حق يزد را اولين شهر خشت خام جهان و دومين شهر باستاني دنيا نام نهاده اند.
وي همچنين از يزد به عنوان قطب درمان ناباروري كشور و مركز ممتاز جراحي هاي قلب ياد كرد.
فلاح زاده سرو 4 هزار ساله ابركوه،قلعه بهاباد ،گنبد شيخ جنيد تفت،قلعه مروست،مسجد ريگ رضوانشهر،امامزاده حسين بن موسي الكاظم (ع) و باغ گلشن طبس را از جمله جاذبه هاي گردشگري اين استان دانست.
كهندژ نارين قلعه ميبد،امامزاده عبدالله بافق ،مجموعه وزير اشكذرو مجموعه امام تفت از ديگر جاذبه هايي بود كه استاندار يزد بدانها اشاره كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره توانمنديهاي استان يزد در بخش كشاورزي ،اظهار داشت: اين استان به رغم كمبود منابع آبي و ريزشهاي جوي ،رتبه اول كشور در كشت رناس و رتبه چهارم توليد محصولات گلخانه اي را داراست.

گزارش تصویری خبرنگاریزدفردا از مراسم:









































ادامه دارد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا