یزدفردا: رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور کره جنوبی را «عروسک‌خیمه‌شب بازی» خواند و گفت که در استفاده از سلاح اتمی جهت مقابله با دشمن، به خود تردیدی راه نمی‌دهد.

به گزارش یزدفردا: هشدار دوباره رهبر کره شمالی درباره آمادگی این کشور برای توسل به سلاح اتمی در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و متحدانش با پیونگ‌یانگ خبرساز شده است. 

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، او گفت که «اگر دشمن که به حماقت و بی‌پروایی شدید فرو رفته است، تلاش کند از نیروهای مسلح برای تجاوز به حاکمیت کره شمالی استفاده کند، کره شمالی بدون تردید از تمام نیروهای تهاجمی شامل سلاح‌های اتمی بهره خواهد برد.» 

کیم، کره جنوبی و آمریکا را از تبعات بی‌توجهی به «هشدارهای مکرر» کره شمالی و «اطمینان بیش از حد» واشنگتن و سئول به ائتلافشان برحذر داشت. 

رهبر کره شمالی با محکوم کردن مواضع تند رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول، او را «عروسک‌خیمه‌شب بازی» توصیف کرد و گفت که سئول «توهم آزار و اذیت دادن» کره شمالی را پرورش داده است. 

یون سوک یول که از دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور کره جنوبی شده است، سیاست دولت قبل در مذاکره با پیونگ‌یانگ را کنار گذاشته و مواضع تندی علیه همسایه شمالی اتخاذ کرده است. 

رهبر کره شمالی در اظهارات تازه خود گفت که لفاظی‌های تهدیدآمیز کشورهای متخاصم، مانع از افزایش قدرت نظامی کشورش نخواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا