یزدفردا: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: دانش آموزان به عنوان نسل جدید میتوانند تأثیر بسیار زیادی در حفظ و توسعه محیط زیست داشته باشند‌.

به گزارش یزدفردا: فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: طرح آموزش کاربردی محیط زیست برای مدارس در کمیسیون مطرح شد در این طرح با ارائه اهداف و ضرورت موضوع به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  در مدارس اشاره شده است.

به گفته وی: توسعه مشارکت جامعه دانش آموزی و حفاظت از محیط زیست و تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی به لحاظ نقش و رسالت خطیر وزارت آموزش و پرورش در هدایت و استفاده بهینه از ظرفیت دانش آموزان در زمینه نگهداری محیط زیست باید به قالب اجرایی تبدیل شود.

زارع ادامه داد: اهداف طرح دانش افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیست شهری در بین جامعه و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و ظرفیت مدارس هوشمند به منظور آموزش الکترونیک محیط زیست با بسترسازی و همکاری شهرداری و آموزش و پرورش محقق می گردد و مقرر شد در این خصوص جلسه ای با مسئولین آموزش و پرورش برگزار شود‌.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و ضرورت در نقش افزایی تمامی نهاد ها لازم است اقدامات مناسبی جهت حفظ و توسعه محیط زیست صورت پذیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا