یزدفردا: وزیر دفاع انگلیس در پی عملیات موشکی موفق ایران علیه اراضی اشغالی، در تماس با وزیر جنگ صهیونیستی تاکید کرد که باید از تشدید تنش اجتناب شده و آتش‌بس فوری در لبنان و غزه تضمین شود.

به گزارش یزدفردا: وزیر دفاع انگلیس گفت: «با همتای اسرائیلی خود صحبت کردم تا حمله موشکی گسترده ایران را محکوم کنیم. من به گالانت از تعهد مستمر و تزلزل‌ناپذیر بریتانیا به امنیت اسرائیل اطمینان دادم.»

این وزیر انگلیسی همچنین افزود: «باید از تشدید تنش اجتناب کنیم و آتش‌بس فوری در لبنان و غزه را تضمین کنیم.»

لفاظی‌های وزیر دفاع انگلیس در شرایطی مطرح می‌شود که لندن و واشنگتن از ابتدای جنایات صهیونیست‌ها در اکتبر گذشته در کنار تل‌آویو بوده و کشتار‌های آنها در غزه، لبنان، یمن و سوریه را سفیدنمایی می‌کنند.

در پی جنایات متعدد رژیم صهیونیستی، به‌ویژه ترور و به شهادت رساندن شماری از سران مقاومت از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، ایران بر حق خود برای پاسخگویی در زمان و مکان مناسب تاکید کرده بود.

همچنین «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران با اشاره به بیش از ۲ ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید هنیه در تهران و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای درباره حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ارائه جزئیاتی تصریح کرد: «۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.»

در این اطلاعیه تاکید شد که موشک‌های شلیک‌شده از ایران در اول اکتبر، پایگاه‌هایی نظامی رژیم صهیونیستی را در اطراف تل‌آویو هدف قرار داد. در این عملیات برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبر حزب‌الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا