یزدفردا: کتاب «امام صادق (ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات کتاب جمکران است که در این مطلب آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش یزدفردا:  امام صادق (ع) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام، با علم و دانش خود، دنیای علم را متحول کرد و به ما آموخت که جست‌وجوی حقیقت و دانایی، همواره باید در صدر اهداف ما باشد. کتاب «امام صادق (ع)»، جلد هشتم از مجموعه «چهارده معصوم»، به قلم زهرا عبدی از انتشارات کتاب جمکران است. این اثر، دربردارنده داستان‌های کوتاهی از زندگی پربار امام صادق (ع) است که به زبان ساده و دلنشین برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است. با خواندن این کتاب، کودکان با لحظات شیرین، پربار و آموزنده‌ای از زندگی امام آشنا می‌شوند و ارزش‌های والایی چون علم‌دوستی، صداقت و محبت به دیگران را می‌آموزند. از جنبه‌ای دیگر، فردا، اول مهرماه ۱۴۰۳، روز اول مدرسه است؛ روزی که آغاز فصل جدیدی از یادگیری و رشد است. کودکان ما می‌توانند در مسیر علم‌آموزی، به الگوهایی همانند امام صادق (ع) نگاه کنند؛ زیرا ایشان نه‌تنها معلم بزرگ علم و دانش بودند، بلکه با رفتار و گفتار خود نشان دادند که چگونه می‌توان علم را با اخلاق نیکو و محبت به دیگران همراه کرد. آشنایی و شناخت امام صادق (ع) می‌تواند فرصتی برای پرورش روحیه پرسش‌گری و تفکر در ذهن‌های جوان باشد. بی‌شک، آشنایی با زندگی این امام بزرگوار، الهام‌بخش نسل جوان خواهد بود تا در مسیر علم و اخلاق گام بردارند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«افرادی که به علم و دانش علاقه‌مند بودند در هر شرایطی خودشان را نزد امام می‌رساندند تا از دریای بیکران علم و دانش ایشان بهره‌مند شوند. حتّی در سفرها هم هر زمان فرصتی پیش می‌آمد، نزد امام می‌رفتند و از او می‌خواستند تا به پرسش‌های‌شان پاسخ دهد.

امام و یارانشان برای مراسم حج به مکه رفته بودند. در بین راه برای خواندن نماز به مسجد رفتند. مسلمانان دور امام جمع شدند. عالمان و دانشمندان زیادی در بین آن افراد بودند. شاگردان امام نیز در آنجا حضور داشتند. امام در آنجا سخنرانی کرد و به آن‌ها درس‌هایی آموزنده داد.

یک بار یکی از افراد منصور دوانیقی در مجلس درس به امام گفت: ما در شهرمان بر اساس قرآن و دستورات اسلام رفتار می‌کنیم؛ ولی اگر سؤالی داشته باشیم که نتوانیم جوابش را در قرآن پیدا کنیم خودمان تصمیم می‌گیریم که چه کاری انجام بدهیم. آیا این کار ما درست است؟

امام به حرف‌های آن مرد توجّهی نکرد. آن مرد چند بار سؤالش را پرسید. امام به او گفت: امام علی از کسی که نظر خودش را وارد دین کند، دوری می‌کرد.

آن روز آن مرد و شاگردان امام، درس خوبی از امام یاد گرفتند.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «امام صادق (ع)» به قلم زهرا عبدی از سوی انتشارات کتاب جمکران در ۲۴ صفحه و به بهای ۲۸ هزار تومان برای گروه سنی «ب» و «ج» (کودکان بالای ۱۰ سال) منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا