یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ باید در صنایع پایین دستی کار کنند، گفت: صنایع پایین دستی مس باید در استان کرمان ایجاد شود.

به گزارش یزدفردا: امیر حسن زاده امروز ۲۹ شهریورماه در یکصد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های برنامه هفتم در راستای تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: در دو سال اخیر حوزه‌های اکتشاف، صنایع پایین دستی و مهارت را در استان کرمان دنبال کردیم و تسهیلات تبصره ۱۸ براساس زنجیره ارزش به واحدها پرداخت شد و کرمان یکی از پنج استان اول کشور در این زمینه بود.

وی ضمن مذمت خام فروشی افزود: حتماً روزی معادن خالی خواهد شد و باید شرکت‌های بزرگ معدنی در ایجاد صنایع پایین دستی کار کنند.

حسن زاده با اشاره به تولید ۲۲ میلیون تن گندله و ۶ میلیون تن شمش در استان کرمان تصریح کرد: باید زنجیره ارزش کامل شود و صنایع مس نیز برای صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کند و صنایع پایین دستی مس باید در استان کرمان ایجاد شود.

معاون استاندار کرمان گفت: تولید یک میلیون تن کاتد مس خوب است و باید ۵۰۰ هزار تن آن در صنایع پایین دستی باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم استفاده از هوش مصنوعی در تولید بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در زمینه هوش مصنوعی، تولید انیمیشن و ... در استان کرمان وجود دارد که با کشورهای خارجی کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه همزمان با آغاز فعالیت دولت چهاردهم  فرصت بی نظیری است و رئیس جمهور اعلام کرد برنامه دولت، همین برنامه هفتم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدوین آیین‌نامه‌ها اهمیت دارد زیرا می‌توانند گاهی محدودکننده باشند؛ افزود: حضور بخش خصوصی برای تدوین آیین‌نامه یک ضرورت است و باید به ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای توجه شود.

فداکار بیان کرد: برای اثرگذاری در برنامه باید تلاش کنیم و باید بتوانیم استراتژی بنویسیم؛ مزیت‌های اقتصادی استان مشخص است و باید نقشه راه تدوین شود.

وی گفت: سود شرکت‌های معدنی استان کرمان امسال بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود اما بارها تاکید کردم توزیع سود کار درستی نیست زیرا دست شرکت را برای سرمایه‌گذاری می‌بندد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا