یزدفردا: «فراس الابیض» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان صبح امروز چهارشنبه گفت که کشورش بعد از تجاوزگری و جنایت روز سه شنبه رژیم صهیونیستی علیه لبنانی‌ها اولین محموله کمک‌ها را از دولت عراق دریافت کرده است.

به گزارش یزدفردا: وی تاکید کرد: ۲۰ پزشک و به علاوه بیش از ۱۵ تن کمک پزشکی از کشور عراق وارد فرودگاه بیروت شد.

وزیر بهداشت لبنان افزود: حدود ۳ هزار مجروح در بیمارستان‌ها وجود دارد و ممکن است مجبور شویم که برخی از آن‌ها را به بیمارستان‌های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم.

فراس الابیض همچنین تاکید کرد: از تمام کشور‌های برادر از جمله مصر، ایران و سوریه که پیشنهاد کمک کردن دادند و به لبنان محموله‌های کمکی ارسال خواهند کرد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت لبنان از ساعت ۸ صبح امروز برای دومین بار از بیمارستان‌ها و مجروحان جنایت رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

وی شب گذشته نیز از بیمارستان‌ها و مجروحان بازدید کرد.

هدف از بازدید فراهم کردن ابزار‌ها و مواد مورد نیاز به منظور خدمت رسانی بهتر به مجروحان و تسریع روند درمان آن‌ها است.

الابیض ساعت یک بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی نشست خبری در ساختمان وزارت بهداشت برگزار خواهد کرد تا تازه‌ترین آمار این جنایت را اعلام کند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت تا این لحظه ۱۱ نفر در لبنان شهید شدند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، پس از انفجار صد‌ها پیجر (دستگاه دریافت پیام الکترونیکی) گفت: تحولات در لبنان به‌ویژه با توجه به شرایط «بسیار ناپایدار» بسیار نگران‌کننده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا