یزدفردا: کتاب «شعرهای شیرین برای بچه‌ها ۲۰: آن مرد بازی می‌کند» اثری منظوم از جعفر ابراهیمی (شاهد) با تصویرگری علیرضا گلدوزیان است که در این مطلب آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش یزدفردا: قصه منظوم «آن مرد بازی می‌کند» جلد بیستم از مجموعه «شعرهای شیرین برای بچه‌ها» است که انتشارات قدیانی آن را برای خردسالان چاپ و روانه بازار نشر کتاب‌های کودک و نوجوان کرده است.

یکی از بارزترین خصوصیات حضرت محمد (ص)، مهربانی ایشان با کودکان و بازی‌کردن با آن‌ها در کوچه و خیابان و حتی در میان نماز بوده است. در این کتاب، شعرهای کودکانه‌ای آمده است که توجه‌کردن و اهمیت‌دادن حضرت رسول (ص) به شادی و سرگرمی کودکان را نشان می‌دهد. به طور مثال در یکی از شعرها، زمانی که پیامبر (ص) مشغول بازی با کودکان است، زمان نماز ظهر فرا می‌رسد. بلال حبشی اذان می‌گوید و مردم نیز در مسجد جمع می‌شوند؛ اما پیامبر (ص) برای نماز نمی‌آید. بلال به دنبال ایشان می‌رود و از حضرت محمد (ص) می‌خواهد که به مسجد بیاید؛ اما حضرت پاسخ می‌دهد: «چه نمازی مهم‌تر از شادکردن کودکان و نرنجاندن آن‌ها». ایشان به بازی با بچه‌ها ادامه می‌دهد و در ادامه از بلال می‌خواهد تا به منزل ایشان برود و کمی گردو بیاورد. شاید بچه‌ها با مشغول‌شدن به گردوها بتوانند بدون پیامبر (ص) بازی کنند.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «شعرهای شیرین برای بچه‌ها ۲۰: آن مرد بازی می‌کند» به قلم جعفر ابراهیمی (شاهد) با تصویرگری علیرضا گلدوزیان است که به کوشش انتشارات قدیانی در ۲۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۳۰ هزار تومان برای کودکان گروه سنی «ب» (کودکان ۷ تا ۹ سال) منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا