حق شناس مدير مسئول ارگان مطبوعاتي حزب كروبي:كف خيابان چاره ساز نيست بايد ظرفيت قبول شكست را داشته باشيم

یزدفردا "يك عضو مركزيت حزب اعتماد ملي گفت: شكست اصلاح طلبان در انتخابات مي تواند آغازي براي يك فعاليت جديد باشد و كسي كه وارد عرصه انتخابات مي شود حتماً بايد توان قبول شكست را داشته باشد در غير اين صورت نبايد در انتخابات شركت كرد.
محمد جواد حق شناس مدير مسئول ارگان مطبوعاتي حزب كروبي كه پيش از اين در وزارتخانه هاي كشور و ارشاد نيز در كسوت مديريت حضور داشته، همچنين مي گويد: وقتي مسير سياسي از طريق طي كردن راه تعقل و گفت وگو و مفاهمه مي تواند جلو برود و در حوزه نخبگان و عقلا قابل حل باشد، پيگيري مطالبات در كف خيابان و توسط توده هاي غير متشكل كه در عين حال قابل كنترل نيستند، كار مناسبي نيست. اگر اين اتفاق بيفتد، عناصر پايين دستي هر دو طرف با تحليل نادرست ممكن است فاجعه بيافرينند.
حق شناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه كروبي مستقل از موسوي است و خود را هزينه جريان طرفدار موسوي نكرده، اظهار داشت: در يك تجمع اعتراضي ممكن است حتي آنهايي شركت كنند كه رأي نداده و با اهداف ديگري بيايند. موضع ما اين است كه محل حل مناقشات، كف خيابان ها نيست و اين مشكلات بايد در حوزه هاي اصلي مانند حوزه نخبگان، خبرنگاران، احزاب و جريان هاي سياسي حل شود.
حق شناس با اظهار اينكه «ما از شعارهاي تند توسط برخي گروه هاي معترض استقبال نمي كنيم» درباره موسوي و حاميان وي اظهار داشت: ميرحسين موسوي نماد جريان هوادار خود است اما اين جريان در حال حاضر رهبر و ليدر مشخصي ندارد و بخشي از آن را فاقد رهبري منسجم، كنترل شده و منضبط مي دانم. در اين ميان كروبي به عنوان نماد قبل از دوم خرداد و خاتمي به عنوان نماد دوم خرداد فاصله معناداري را با جريان طرفدار موسوي دارند.
وي در اين گفت وگو اظهار داشت: دولت و مجلس و همه قوا در حال فعاليت هستند و اين مسير نبايد متوقف شود. جريان اصلاح طلب با حفظ نگاه انتقادي خود بايد در همين زمين بازي كند و حتي اگر اشكالي مي بيند تلاش كند بدون سنگ اندازي در سر راه دولت كنوني، قانون انتخابات را به سمتي ببرد كه با جلب اعتماد مردم زمينه براي حضور ميليوني در پاي صندوق هاي رأي فراهم شود.
حق شناس مي گويد «اينكه جريان اپوزيسيون خارج از كشور معتقد است مشكلات اصلي به قانون اساسي برمي گردد از نظر ما رد شده است و در اين زمينه خط كشي مشخصي بين جريان اصلاح طلب وفادار به قانون اساسي و اپوزيسيون خارج از كشور وجود دارد».
اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه روزنامه تحت مديريت حق شناس تا زمان توقيف، عملاً به عرصه بازي و فضاسازي اپوزيسيون ضد انقلاب مقيم داخل و خارج تبديل شده بود و همين روزنامه نقش جدي در زمينه تحريك به اغتشاش و اردوكشي خياباني ايفا مي كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا