آيت‌الله مصباح يزدي:

كلام رهبري در همه حال فصل‌الخطاب است


یزدفردا : رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني با اشاره به اينكه ولايت فقيه يكي از اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي است، گفت: مردم بايد حمايت كامل را از اين نهاد انجام دهند و در همه حال، كلام رهبري را فصل‌الخطاب بدانند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار جمعي از مسئولان دفتر نظارت بر انتخابات استان تهران در موسسه امام خميني (ره) با تاكيد بر عدم جدايي دين از سياست به مسائل و مشكلات قبل از انقلاب اشاره كرد و گفت: بر اثر عوامل مختلف، بخش عظيمي از حقايق اسلام و وظايف شرعي مسلمانان مورد غفلت قرار گرفته بود.
وي بيان داشت: مردم بايد در مسايل اجتماعي، سياسي كشور با هم همكاري داشته باشند و هرگز از مسائل مهم كشور غافل نشوند و بدانند كه حفظ نظام از اوجب واجبات است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: قبل از انقلاب بسياري از متدينان، اصلاً چيزي از سياست نمي‌دانستند و از دين تنها نماز و شركت در مساجد را فهميده بودند و بحث از مسائل اجتماعي كه جزء وظايف ديني مردم بود و بايد به آن عمل مي‌كردند به فراموشي سپرده شده بود.
وي خاطرنشان كرد: روحانيان با برداشت صحيح از مسئله عدم جدايي دين از سياست درصدد بودند، دين را در كنار سياست قرار دهند، ولي دشمنان براي مخالفت با حضور روحانيت در مسائل اجتماعي سياسي كشور، دست به تخريب چهره‌هاي مبارز حوزوي از طريق تهمت‌ها و انگ‌هاي سياسي زدند.
مصباح يزدي در ادامه به ابعاد شخصيتي امام خميني (ره) پرداخت و افزود: امام (ره) با درك عالي از مسئله دين و سياست توانست سد محكمي كه استعمارگران در مقابل پيوستن مردم به سياست ساخته بودند، بشكند و با زحمات بسيار زياد انقلاب را به جهانيان معرفي كنند و نقطه اتصال بين مردم و انقلاب را به وجود آورند.
وي با اشاره به تلاش‌هاي امام راحل (ره) در مبارزه با كج‌انديشي‌هاي بعضي از متدينان خاطرنشان كرد: جوانان وظيفه دارند با پژوهش پيرامون وظايف دولت و ملت تلاش كنند صاحب بينش سياسي شده و با واقعيت‌هاي سياسي آشنايي كامل پيدا كنند تا دچار عوام‌فريبي نشوند.
مصباح‌يزدي با اشاره به اينكه ولايت فقيه يكي از اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي است، افزود: مردم بايد حمايت كامل را از اين نهاد انجام دهند و در همه حال كلام رهبري را فصل‌الخطاب بدانند.
رئيس موسسه امام خميني با تاكيد بر مشاركت مردم در مسائل سياسي و اجتماعي كشور گفتند: اگر خداي نكرده مردم خود را جداي از مسائل كشور بدانند، آن وقت است كه مسائل بعد از انتخابات از سوي اجانب به وجود خواهد آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به مسئولين نظام گفت: اگر مسئولان برنامه‌هاي الهي را در زندگي خود به كار ببندند، دست به خيانت نخواهند زد، اين همان كاري بود كه امام (ره) با تكيه بر خداوند و معنويت توانست اقتدار آمريكا را در جهان بشكند و ايران را به عنوان يك قطب ديني موثر در منطقه و خاورميانه به جهانيان معرفي كند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا