نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي دریزد :

ديدگاه‌هاي آيت‌الله مدرسي او را در كنار امام و آرمان‌هاي انقلاب قرار داد‌


یزدفردا: نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ديدگاه‌ها و تحليل‌هاي روشن آيت‌الله سيدجواد مدرسي از نظام او را در كنار امام و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از همان سال‌هاي نخست مبارزات قرار داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد پنج‌شنبه شب در مراسم گراميداشت نخستين سالگرد رحلت آيت‌الله سيدجواد مدرسي در مسجد اعظم يزد اظهار داشت: مدرسي در سال‌هاي بعد از انقلاب نيز همان شخصيت قبل از انقلاب با همان ديدگاه‌ها و تحليل‌هاي روشن از نظام ليبرال دموكراسي غرب، تبعات اقتصاد در غرب و ... بود و همين ديدگاه‌ها بعد از انقلاب نيز او را در زمره ياران واقعي امام خميني(ره) قرار داد.
وي در اين مراسم همچنين با اشاره به جايگاه انسان تربيت يافته و ريشه‌دار در مكتب اسلام افزود: انسان تربيت يافته و ريشه‌دار و استوار، ريشه‌هايش در دل سنگ‌ها و صخره‌ها نفوذ كرده و ثابت و استوار است و طوفان‌هاي محكم قادر به شكستن آن نيست و سيل‌هاي عظيم قدرت بيرون كشيدن آن را ندارد و تحليل روشن از مسائل او را مانند درختان ريشه‌دار در مقابل حوادث استوار و بدون تزلزل مي‌كند.
ابوترابي فرد ادامه داد: اين استحكام و اقتدار برآمده از علم، عقل و ايمان است و اين انسان در سايه علم، استدلال عقل خود را پرورانده است و در سايه پيوند علم با عمل به حقيقت ايمان راه‌ يافته و در سايه ثبات قدم در صراط مستقيم از مدرسه گام را فراتر نهاده و خدا را به عنوان معلم مستقيم خود برگزيده است.
وي يادآور شد: اينكه مي‌بينيد علماي وارسته و شخصيت‌هاي مهذب نظير آيت‌الله سيدجواد مدرسي از استواري برخوردارند، براي اين است كه از بركات علم حضوري و معرفت برخوردارند.
ابوترابي فرد همچنين با اشاره به جايگاه و اهميت اخلاق و اعتقاد در مكتب اسلام بيان داشت: اخلاق فرعي است برآمده از اصل و آن اصل مباني اعتقادي است به نحوي كه وفاداري و خدمت به خلق در جامعه تهي از اعتقاد رنگ مي‌بازد.
وي ادامه د اد: اخلاق يك تكيه‌گاه مستحكم مي‌خواهد و آن اصول اعتقادي است و توحيد، معاد و نبوت است كه انسان را به فضائل اخلاقي آراسته مي‌كند.
ابوترابي فرد خاطرنشان كرد: با اين تفاسير افرادي همچون آيت‌الله سيدجواد مدرسي، اخلاقي در برابر منظر و ديدگان ماست زيرا شجاعت و ساده‌زيستي او در مقابل چشمان مردم يزد قرار داشت و تواضع و فروتني او به عنوان يكي از شاخصه‌هاي اخلاق در آيت‌الله مدرسي به خوبي هويدا بود.
وي فضائل اخلاقي را علامت روشني از ريشه‌هاي اعتقادي دانست و افزود: فضائل اخلاق نشانه معرفت و شناخت خداست و آيت‌الله مدرسي يكي از افرادي بود كه از فضائل اخلاقي بسياري برخوردار بود.
ابوترابي فرد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه يزد را با ايمان كسبه و تجار، ساده‌زيستي و پشتكار مردم و ايمان و اخلاص اين استان مي‌شناسند، عنوان كرد: اينها ثمره حضوري عالماني همچون شهيد صدوقي‌ها، مدرسي‌ها، حائري‌ها و ... است.
وي همچنين با بيان اينكه آيت‌الله مدرسي و امثال او حقيقت اسلام را درك كردند و همواره حرمت لباس اسلامي كه بر تن داشتند را نگه داشتند، افزود: همين امر سبب شده امروز مردم در مراسم بزرگداشت او اين چنين پرشور و باشكوه شركت كنند.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هر عمل ناصالحي به طور قطع در فساد جامعه تاثيرگذار است و هر قدر موقعيت سياسي و اجتماعي افراد بالاتر باشد، محاسبه اعمال آنها دقيق‌تر است و كساني كه ملبس به لباس دين هستند بيشتر بايد مراقب باشند زيرا عمل آنها مي‌تواند غذاي روحي جامعه يا فساد تباهي جامعه باشد.
وي ادامه داد: آيت‌الله مدرسي از جمله روحانياني بود كه همواره غذاي روحي جامعه و سبب رشد و اعتلاي جامعه اسلامي بود.
در اين مراسم نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد، استاندار، جمعي از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا