مهندس جم مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در گفتگویی با اشاره مصوبه هیئت دولت برای مناطق گرمسیری کشور اظهار داشت : ۵ شهرستان استان یزد شامل یزد، ارشکذر،اردکان ،میبد و بافق شامل مناطق گرمسیری کشور بوده و تعرفه برق آنها بر این اساس محاسبه می شود

وی ادامه افزود: بر اساس مصوبه مذكور، ما بقی مناطق استان  نیز در درجه  قبلی خود ابقا و تنها ۵ منطقه در کشور به درجه ۴ ارتقا یافتند که روستای اسفند آباد، شهرستان ابرکوه از استان یزد  را نیز شامل شده است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد در ادامه گفت:  لازم به ذکر است شهرستان  ابرکوه جزو مناطق عادی در محاسبه تعرفه همچنان ابقا شده است .

مهندس جم  در ادامه یاد آور شد این در حالي است که عملا با اين مصوبه، وضعيت اين روستا به مانند شهرستانهاي ديگر استان در منطقه گرمسیری قرار گرفته است. 

مهندس  جم افزود : از ياد نبريم بر اساس مصوبات و دستورالعمل هاي ملي،  قرار گرفتن هر منطقه در جدول گرمسيري براي محاسبه برق مصرفي، ارتباط معكوسي با قرار گرفتن آن منطقه در جدول محاسباتي گاز دارد، بدين مفهوم كه كاهش هزينه مصرفي براي قبض برق در يك منطقه، عملا منجر به افزايش هزينه محاسباتي براي مصرف گاز در زمستان براي همان منطقه خواهد شد .

وی در پایان از هم استانی ها خواست برای صرفه جویی ، حتی خاموش کردن یک لامپ هم می توانند کمک بزرگی به وضعیت نیروگاه‌ها در کشور کند.

وی در ادامه افزود :درخواست ها براي تغيير درجه گرمسيري مناطق مختلف در كشور بر اساس شاخص هاي علمي سازمان هواشناسي مبتني بر درجه حرارت و رطوبت منطقه و به درخواست وزارت نيرو صورت مي پذيرد و استانها نقشی در این زمینه ها ندارند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا