هيئت دولت به منظور ايجاد هماهنگي ميان سازمانهاي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي شورايي با رياست اسفنديار رحيم‌مشايي تشكيل داد.

هيئت دولت با هدف ايجاد هماهنگي ميان سازمان‌هاي مناطق آزاد تجاري صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي و رفع موانع توسعه و پيشرفت اين مناطق، شورايي با رياست اسفنديار رحيم‌مشايي تشكيل داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و به منظور ايجاد هماهنگي ميان سازمانهاي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي تصويب كرد، شورايي متشكل از رئيس دفتر رئيس جمهور به عنوان رئيس شورا و با حضور وزيران امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني و صنايع و معادن و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و رئيس مركز مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي به عنوان دبير تشكيل شود.

بر اساس اين مصوبه، وظايف و اختيارات هيئت وزيران در قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري- صنعتي - مصوب 1372- و اصلاحات بعدي آن و قانون تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي- مصوب 1384- به وزيران عضو اين شورا تفويض مي‌شود.

بر اين اساس، هيئت وزيران ‌تفويض اختيار تبصره 2 ماده 1 قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري- صنعتي و تبصره 2 ماده 1 قانون تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي يعني ايجاد مناطق جديد و تعيين محدوده آنها را از اين مصوبه استثناء كرده است چرا كه ايجاد مناطق جديد بنا به پيشنهاد دولت و تصويب مجلس شوراي اسلامي مجاز خواهد بود.

بر اين اساس، تصميم گيري در خصوص امور اجرايي موضوع ياد شده به كليه اعضاي شورا به عنوان نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور و تصويب و اصلاح آيين نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع ياد شده به وزيران عضو شورا تفويض مي‌شود.

بر اساس اين مصوبه، تصميمات و مصوبات اكثريت اعضا يا وزيران عضو شورا (حسب مورد) در حكم تصميمات رئيس‌جمهور و هيئت وزيران بوده و با رعايت آيين نامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است.

همچنين دبيرخانه شوراي ياد شده در دفتر هيئت دولت خواهد بود.
اين مصوبه در تاريخ 10 آبان 1388 از سوى محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور، براي اجرا ابلاغ شده است.
رئيس دفتر رئيس جمهور، وزراي امور اقتصادي و دارايي ، بازرگاني و صنايع و معادن، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و رئيس مركز مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي اعضاي اين شورا هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا