مجلس با تصویب مواد 9 و 10لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها مشخص كرد

موارد حمایت از تولیدكنندگان بخش كشاورزی و صنعتی

یزدفردا"مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها موارد مورد حمایت در اجرای این لایحه را برای دولت مشخص كرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان روز سه‌شنبه در بررسی ماده 9 لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها كه با 175 رای موافق، 9 رای ممتنع و 9 رای مخالف به تصویب رسید دولت را مكلف كردند تا 30درصد خالص وجوه حاصل از اجرا این قانون را برای پرداخت كمك‌های بلاعوض، یا یارانه سود تسهیلات و یا وجوه اداره شده برای مواردی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحد‌های تولیدی خدماتی و مسكونی و تشویق به صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف كه توسط دستگاه‌ اجرائی ذی‌ربط معرفی می‌شود هزینه كند.

نمایندگان مجلس اصلاح ساختار فناوری واحد‌های تولیدی در جهت افزایش بهره‌وری انرژی آب و توسعه تولید برق از منابع تجدید پذیر و میزان بخشی از زیان شركت‌های ارائه دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی و شهرداری‌ها و بهداری‌های ناشی از اجراء این قانون را از دیگر موارد مشمول 30 درصد وجوه حاصل از اجرا این قانون برشمردند.

در ادامه نمایندگان مجلس گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و پرداخت حداكثر تا سقف اعتبارات ماده 10 قانون مذكور حمایت از تولید كنندگان بخش كشاورزی و صنعتی، حمایت از تولید نان صنعتی؛ حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه خدمات الكترونیكی تعاملی با هدف حذف و یا كاهش رفت وآمدهای غیر ضرور را نیز از جمله موارد مشمول برای 30 درصد خالص وجوه حاصل از اجرا این قانون تعیین كردند.

درادامه مجلس مقرركرد: تا آیین‌نامه اجرایی این ماده شامل چگونگی حمایت از صنایع، كشاورزی و خدمات و نحوه پرداخت‌های موضوع این ماده حداكثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزرای اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، جهاد كشاورزی،‌ بازرگانی،‌نفت، نیرو، كشور، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نمایندگان مجلس سپس در ماده 10 این قانون مقرر كردند تا منابع موضوع مواد 8 جامعه هدف و 9 سیاست‌های حاكم براین قانون اعم از كمك‌ها، تسهیلات و وجوه اداره شده ازطریق بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و غیردولتی در اختیار اشخاص مذكور قرار می‌گیرد.

در رای گیری این كه برای این ماده صورت گرفت 174 رای موافق، 18 رای مخالف و 10 رای ممتنع به تصویب رسید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا