تابش:  دولت به قانون تمکین کند-استرداد لایحه غیر اخلاقی است

یزدفردا"رییس فراکسیون اقلیت مجلس گفت: اقدام دولت در استرداد لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها غیراخلاقی است.

محمد رضا تابش عضو كمیسیون ویژه بررسی لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها  اظهار داشت: در جلسات كمیسیون ویژه مجلس تمام نظرات دولت در مورد لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها مطرح شد و كمیسیون نیز كه به دلیل این كه كار سخت و دشواری در حال انجام است و رهبری هم بر هماهنگی سه قوه تاكید داشتند، سعی کرد كه نظرات دولت را در لایحه اعمال نماید.

تابش گفت: حتی در آخرین جلسه كه در مشهد برای بررسی لایحه تشكیل شد دیدیم كه مجدداً مسائلی را كه مورد نظر احمدی‌نژاد بود مطرح شد؛ كه آن هم اعمال شد و حتی دو روز گذشته با وجودی كه وقت تشكیل كمیسیون ویژه به اتمام رسیده بود، كمیسیون تشكیل جلسه‌ داد و مجدداً دو سه مورد در این لایحه اعمال شد.

نماینده اردكان افزود: دولتی كه خود مصر بود كه این لایحه در مجلس بررسی شود و پس از چكش كاری و تصویب با تعامل مجلس این قانون را اجرا کند، در صورت هماهنگی با نمایندگان می توانست مشکلات احتمالی را می‌توانست از راههای دیگر مرتفع کند.

تابش با بیان اینکه دولت باید به قانون تمكین كند، تصریح کرد: دولت باید مجری قوانین مجلس باشد، نمی‌تواند در آخرین لحظه زمانی كه افكار عمومی پذیرش و هضم اجرای لایحه را نداشته باشد بیاید و مجلسی را كه از روز اول مخالف لایحه بود را این گونه در افكار عمومی جا بیندازد كه دولت به نفع مردم لایحه را پس می‌گیرد.

وی افزود: مجلس در بررسی این لایحه راه خود را پیش می‌برد و اگر دولت نمی‌خواهد اجرا كند خود باید پاسخگو باشد.

تابش تصریح كرد: اگر راهی باشد همان گونه كه لاریجانی گفت نقطه نظرات را اعمال می‌كنیم و رضایت دولت را هم جلب می‌نمائیم؛ اما مساله اینجاست كه در حال حاضر دیگر راهی نداریم.

وی تصریح كرد: باتوجه به اتمام كار كمیسیون ویژه هر اتفاقی كه در صحن‌علنی در رابطه با این لایحه بیفتد همان مصوبه مجلس است، در غیر این صورت اگر لایحه به تصویب مجلس برسد دولت در صورتی كه نتواند اجرایی كند آن را پس می‌گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا