یزدفردا: مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مشارکت بالای مردم در دور دوم انتخابات، نشان از عرق دینی، ملی، مذهبی و وظیفه شناسی مردم ایران بود.

به گزارش یزدفردا: آیت الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد از ناظران، مجریان، شورای تامین، ستاد‌های انتخاباتی و نیری انتظامی و مردم در برگزاری سالم با مشارکت حداکثری انتخابات قدردانی کرد و گفت: به فضل الهی درمرحله دوم انتخابات، مشارکت به حدود ۵۰ درصد رسید که این مشارکت بالا نشان از عرق دینی، ملی، مذهبی و وظیفه شناسی بود که در شهرستان میبد هم این مشارکت نزدیک ۸۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: امروز وقت آن است همه گرایش‌ها برای آبادانی کشور دست به دست هم دهند.

خطیب نماز جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه و فلسطین را محکوم کرد و گفت: غم ورنج مردم فلسطین و غزه امروز در سینه ما و امت اسلام سنگینی می‌کند.

آیت الله اعرافی گفت: دنیای اسلام باید با الهام از عاشورا و درس عزت و مقاومت و ایستادگی از قیام سالار شهیدان، بر سر آرمان‌های الهی دربرابر ظلم و مصائبی که غزه در آتش آن می‌سوزد و دنیای غفلت زده و خاموش و ساکت در برابر ظالمان و جباران تاریخ است، مقاومت کند.

امام جمعه میبد گفت: مستکبران عالم بدانند که ما عاشورا داریم و با الهام از عاشورای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دربرابر ظلم و جنایات شما خواهیم ایستاد و دربرابر شما پیروز خواهیم شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عزای امام حسین (ع) باید نسل جوان ما را با راه اسلام و معارف دین آشنا وآن‌ها را در مسیر ارزش‌های اسلام و انقلاب و شهدا قرار دهد.

آیت الله اعرافی گفت: مداحی‌ها و سخنران، طراحی و برنامه‌های حسینه‌ها و عزاداری‌های ما باید به گونه ایی باشد که جوانان و نوجوانان ما را شیفته عاشورا و ارزش‌های متعالی عاشورا کند.

امام جمعه میبد افزود: درکنار شور و حرارت و هیجان حسینی، عقل، معرفت و هدایت حسینی را هم باید طراحی و نسل جوان را که درمعرض انواع آسیب‌ها قرار دارند دریابیم. 

آیت الله اعرافی گفت: این وظیفه هیئت‌ها و عزاداران واقعی سالار شهیدان، مداحان و روحانیت است که شاخص‌ها و دستور‌هایی که برای عزاداری واقعی و هدایت و تبین نسبت به مردم و جوانان است را مد نظر قرار دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا