یزدفردا: در حالی که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نشان داد که نمی‌توان به فضای مجازی در پیش‌بینی نتایج انتخابات هم اعتماد چندانی کرد، همچنان یک جریان مشخص توئیتری به دنبال جهت دهی و فشار بر رئیس جمهور منتخب برای بکارگیری برخی نیروها در دولت چهاردهم و جریان سازی علیه برخی چهره‌های دیگر است.

به گزارش یزدفردا: اگرچه دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب بارها در مناظرات تلویزیونی بر این نکته اذعان داشته است که تحت تاثیر جوسازی و فشار برخی جریان‌ها برای انتخاب کابینه قرار نخواهد گرفت همچنان برخی جریان‌های هدفمند فضای مجازی به دنبال سهم خواهی از دکتر پزشکیان هستند.

در حالی طی روزهای اخیر لیست‌هایی از کابینه چهارهم به صورت هدفمند منتشر شد و بعضا نام برخی افراد در چندین جایگاه قرار گرفته بود که انتشار این لیست‌ها و اسامی منتشر شده در آنها از سوی نزدیکان دکتر پزشکیان تکذیب شد.

حال آنکه این جریان هدفمند در فضای مجازی همچنان نسبت به التهاب آفرینی اقدام می‌کند و در جدیدترین اقدام طی ساعات اخیر نسبت به نظرسنجی از کاربران توئیتر برای انتخاب معاون اول رئیس جمهور طرح پرسش می‌کند تا با این جریان سازی رئیس جمهور منتخب را تحت تاثیر قرار دهد.

مسعود فاتح، فعال رسانه‌ای معتقد است: یکی از نتایج انتخابات اخیر، احیای امید مردم در اوج ناامیدی است و دکتر پزشکیان باید برای تحقق وعده‌هایش از این اعتماد دوباره مردم نهایت بهره را ببرد تا تقویت رابطه حاکمیت با مردم، اصلاح ساختارهای ناصحیح، حل مشکلات جامعه علی الخصوص مشکلات اقتصادی و احیای اعتماد عمومی محقق شود.

او تاکید دارد: دکتر پزشکیان برای گام نهادن در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نماید و همانگونه که خودش نیز بارها تاکید داشته است باید با همدلی و بهره‌گیری از نخبگان در مسیر رفع بخشی از چالش‌های موجود و رفع مشکلات مردم حرکت کند. برای حضور موثر در این مسیر، بهره‌گیری از برنامه و راهبرد مشخص و استفاده از تجریبات موفق دولت‌های گذشته ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

فاتح خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان باید برای هموار نمودن مسیر اصلاح موانع و رویه‌های موجود به منظور تحقق وعده‌ها، تیمی از مدیران موفق و باتجربه و نه مدیران احساسی و پرحاشیه را در کنارش قرار دهد تا از یک سو زمینه استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور فراهم شود و از سوی دیگر دولت چهاردهم در تعامل با سایر قوا با کمترین حاشیه و چالش مواجه شود.

در همین حال، دکتر محمد رضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان هم در همایش تقدیر از حقوقدانان حامی و فعالین حقوقی ستاد دکتر مسعود پزشکیان گفت: مردم با حضور موثر در انتخابات، طرح خالص سازی و یک‌دست سازی را به شکست رساندند، لذا باید دولتمردان نسبت به گزینش مسوولانی پاکدست، شایسته و بدون اعتنا به روابط شخصی، گروهی و فامیلی اقدام کنند و شایسته سالاری و شایسته محوری را در نظر بگیرند.

وی گفت: عدم وابستگی های حزبی و تشکیلاتی از نقاط قوت رئیس جمهور منتخب است، لذا یک فرصت طلایی مهیا شده است تا نقش اصلی را به عهده نخبگان بگذاریم، البته به شرط آن که رفقا، دوستان و اعضای ستاد احساس طلبکاری نکنند.

عارف تاکید کرد: باید بگذاریم در یک آرامش منطقی و اصولی یک دولت شایسته و بدون وابستگی های گروهی، مادی، دسته ای و جناحی ایجاد شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا