یزدفردا: مدیرکل امور روستائی استانداری کرمان گفت: ۹ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را در استان کرمان داریم و باید متناسب با اقلیم هر منطقه، طراحی و کار کنیم.

به گزارش یزدفردا: محمدجواد عبدالکریمی صبح امروز ۲۱ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی موانع و راهکارهای توسعه روستاهای کانونی اظهار کرد: سفره تولیدی در روستاها ظرفیت بیش از تولید کنونی را دارد و اگر آن را حفظ نکنیم و توسعه ندهیم، پاسخگوی بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور نخواهد بود.

وی با اشاره به اسنکه معتقدیم اگر قرار است توسعه اتفاق بیفتد، باید از طریق آموزش باشد، افزود: ۲۵۰۰ نفر دهیار و ۹۰۰۰ نفر اعضای شوراهای روستا در استان کرمان فعال هستند.

عبدالکریمی بیان کرد: از سال گذشته آموزش‌های مختلفی برای حکمرانان روستاها در نظر گرفتیم اما موفق نبودیم زیرا تعداد زیاد و کار سختی است.

مدیرکل امور روستایی استان کرمان گفت: بحث آموزش روستائیان بسیار فراگیر است و نتوانستیم آن طور که باید این آموزش‌ها را در اختیار روستائیان قرار بدهیم و حداقل ۱۵۰ مرکز آموزشی مجهز در روستاها نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۹ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را در استان کرمان داریم و باید متناسب با اقلیم هر منطقه، طراحی و کار کنیم.

عبدالکریمی با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در روستاها بیان کرد: روستابازار، روز بازار و روستابازار مجازی را در استان کرمان دنبال می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اعطای تسهیلات با بهره پایین به دهیاران گفت: دهیاران می‌توانند سرمایه‌گذاری برای فرصت‌های روستاها انجام بدهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا