پیام استانداریزد به مناسبت برگزاری همایش پیاده روی در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع)

تاخیر در انتشار خبر به علت عدم همکاری روابط عمومی استانداری یزد در ارسال اخبار است
استاندار یزد درآستانه هشتم آبان ماه ، سالروز میلاد پربرکت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت به مناسبت برگزاری همایش پیاده روی در استان یزد ، پیامی صادر کرد.
" محمدرضا فلاح زاده" در این پیام آورده است:
نقش ورزش خصوصا پیاده روی در ارتقاء سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و تاثیر بسزایی در تقویت سلامت جسمی و روحی اجتماع دارد . دین مبین اسلام و آموزه های اصیل فرهنگ علوی بارها بر نقش و اهمیت سلامت جسمانی افراد تاکید کرده و برای آن جایگاه مهمی قائل شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در موارد متعدد از ورزش و ورزشکاری تجلیل نموده و می فرمودند: «من ورزشکار نیستم، ولی ورزشکاران را دوست دارم.»
هر جامعه ای که به توسعه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می اندیشد لازم است در زمینه ورزش و گسترش فرهنگ ورزشکاری به خصوص ورزشهای همگانی کوشا باشد چرا که ورزش همگانی زیربنای ورزش قهرمانی است و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز با تاکید بر اهمیت ورزش، در این رابطه می فرمایند: «ما به تشويق ورزش قهرماني اعتقاد داريم؛ چون وقتي ورزشكار ما در قله قهرماني قرار مي‌گيرد، به طور طبيعي بخش مهمي از جامعه را به سمت ورزش مي‌كشاند و تشويق مي‌كند. من با ورزش قهرماني و تشويق قهرماني خيلي موافقم.»
برگزاری همایش پیاده روی در سراسر استان دارالعباده یزد در سالروز میلاد با سعادت شمس الشموس، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) اتفاقی خوشایند است که می تواند زمینه های گسترش فرهنگ ورزش را در استان فراهم آورد. بی تردید هدف از همگاني كردن يا عمومي كردن ورزش در جامعه، «حفظ سلامت جسمي و روحي، ايجاد نشاط و شادابي و پر كردن مطلوب اوقات فراغت و نيز ايجاد زمينه تفريحات سالم براي آحاد مردم» مي‌باشد که امیدوارم برگزاری این همایش به لطف خدا در این رابطه موثر واقع شود. موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا