یزدفردا: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از انتخاب کارگزار بازار آب یزد جهت آغاز مبادله آب در این بازار خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه بازار آب یکی از پروژه های یزد بهره ور و یزد نوین است، گفت: در تشریفات مناقصه واگذاری کارگزار بازار آب یزد، شرکت دانو در میان شرکت های دارای این گواهی نامه از سراسر کشور به عنوان کارگزار بازار آب انتخاب شد. 

وی با بیان اینکه این شرکت بومی است، افزود: با تلاش و برنامه ریزی های این شرکت قطعا بازار آب یزد تجربه موفقی را در استان خواهد داشت.

محجوبی با بیان این که این کارگزاری که کاملاً از بدنه دولت جداست و توسط بخش خصوصی اداره می‎شود و در کارخانه نوآوری درخشان مستقر است، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این بازار شاهد تعادل بخشی سفره‌های آب استان و افزایش بهره‌وری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت و کمک به توسعه پایدار آب استان باشیم.

وی با بیان اینکه تنها امکان مبادله 10 درصد حجم مازاد آب چاه ها در بازار آب وجود دارد، گفت: این بازار به صورت پایلوت در دشت یزد - اردکان راه اندازی شده است و در صورت موفقیت در کل استان یزد توسعه می یابد. 

شایان ذکر است شرکت زیست _ اجتماعی دانو پس از اجرای موفق طرح‌های پژوهشی در حوزه منابع آب زیرزمینی و همچنین کاربرد روانشناسی اجتماعی در تسهیلگری‌های محیط زیست و مسئولیت‌پذیری اجتماعی کشاورزان و صنایع و معادن در جوامع محلی توانست گواهینامه کارگزاری بازار آب را از سوی وزارت نیرو دریافت کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا