یزدفردا: محسن رضایی در ماه‌های اخیر تلاش کرد با تشکل امنا هم‌طیف شود و به‌نوعی نقش بزرگ‌تری جریان موسوم به انقلاب را به عهده بگیرد.

به گزارش یزدفردا: شنیده‌ها حاکی از این است که او جلسات مداوم و روزانه با این تشکیلات و جریان‌های زیرمجموعه آن و کاندیدا‌های قطعی و حتمی یا کسانی که احتمال کاندیداتوری آن‌ها نزدیک به قطعی است داشته باشد. او اندکی بعد از اینکه شرایط کشور و رخدادها، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را ناگزیر کرد، خبر داد که قصد کاندیداتوری ندارد، اما تلاش می‌کند نیرو‌های جبهه انقلاب را به وحدت برساند رضایی همچنین تلاش دارد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره با استفاده از تجربه چند دوره کاندیداتوری نقش جدیدی را برای خود تعریف و از ظرفیت سال‌ها کار سیاسی در راستای ساماندهی این جریان سیاسی استفاده کند.

همان‌گونه که خود او در توییت روز جمعه تاکید کرده و بر اساس شنیده‌ها رضایی با سعید جلیلی، محمد مخبر، علیرضا زاکانی، محمد مهدی اسماعیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مهرداد بذرپاش جلساتی را برگزار کرده است تا این چهره‌ها که همگی ذیل عنوان نیرو‌های جبهه انقلاب هستند برای تعیین یک گزینه نهایی به اجماع برسند.

اینکه چقدر این افراد از مدیریت رضایی و تصمیم جمعی نهایی نیرو‌های انقلاب تمکین می‌کنند و نتیجه این ریش‌سفیدی‌ها موثر است البته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به نظر می‌رسد جبهه انقلاب و کاندیدا‌های فعلی از درون دولت یا نزدیک به دولت در نهایت به سمت و سویی می‌روند که از این محوریت تبعیت کنند البته به جز علیرضا زاکانی و سعید جلیلی که ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ کنند و به نظر نمی‌رسد این دو چهره از این تلاش‌ها برای تک گزینه‌ای شدن کاندیدا‌های نیرو‌های جبهه انقلاب تمکین کنند.

به جز این دو چهره، به نظر می‌رسد با تشکیل جلسات و البته مدیریت محسن رضایی در نهایت از این بخش از نیرو‌های جبهه انقلاب در نهایت یک نفر کاندیدا خواهد شد.

زمان سنجی برای دست برتر در میدان رقابت

حالا محسن رضایی با درک اینکه فرصت زمانی برای جلوگیری از تکرار تجربه سال ۱۳۸۴ بسیار کوتاه است سعی دارد تا راهبری تشکل‌های تازه تفکیک شده جبهه انقلاب را در دست بگیرد و در بین آن‌ها نوعی وفاق برای معرفی کاندیدای واحد یا حداقل جلوگیری از شکسته شدن جدی رای بدنه نیرو‌های انقلاب ایجاد کند. تردیدی نیست که فارغ از مسائل اثرگذار در موضوع مشارکت مردم زمان‌سنجی در ایجاد مدیریت و راهبری می‌توان دست برتر را به جریانی بدهد که به موقع این نیاز را درک کند و از گمانه زنی‌ها و اعلام نتایج قطعی کاندیدای نهایی و تهدید به غیرقابل انعطاف بودن کاندیدا‌ها پرهیز کند. نکته‌ای که امروز محسن رضایی به خوبی آن را درک کرده و سعی دارد تا جبهه انقلاب را از گزند این موارد دور کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا