یزدفردا: کتاب «الهیات بن‌مایه فرهنگ»، نوشتۀ پل تیلیش و با ترجمۀ عباس کاشف منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «الهیات بن‌مایه فرهنگ»، نوشتۀ پل تیلیش و با ترجمۀ عباس کاشف منتشر شد. تیلیش در پیشگفتار این کتاب بیان کرده است که هدف این کتاب در عنوان آن به اجمال بیان شده است: «الهیات بن‌مایه فرهنگ».

او در توضیح این کتاب نوشته است: این کتاب خلاصه‌ای از عنوان نخستین سخنرانی منتشر شده‌ام است که در بخش برلینی انجمن کانت درباره «اندیشه الهیات بن‌مایه فرهنگ» ایراد شده است. این موجبی از خوشحالی بسیار برای من است که بعد از سپری شدن چهل سال، من می‌توانم این عنوان را برای این کتاب از نخستین سخنرانی عمومی مهم خود برگزینم.

با وجود این واقعیت که در خلال بیشترین دوران بزرگسالی‌ام که من معلم الهیات نظام‌مند بوده‌ام، پیوسته مسئله دین و فرهنگ مرکز توجه من بوده است. بیشتر آثار من شامل دو جلد درباره الهیات نظام‌مند، کوشش دارد راهی را که براساس آن مسیحیت به فرهنگ عرفی وابسته است تعیین نماید.

با استفاده از بعضی از این آثار، کتاب حاضر سعی دارد جنبه مذهبی را در اکثر عرصه‌های خاص فعالیت‌های فرهنگی انسان نشان دهد. این جنبه که در بخش نخست این کتاب تشریح شده هیچ‌گاه از دستاوردهای فرهنگی بی‌بهره نبوده است حتی اگر این دستاوردها ارتباطی را با مذهب در معنی مضیق‌تر کلمه نشان ندهد. این جنبه هنگامی که عبارت «الهیات بن‌مایه فرهنگ» به کار رود و نه هرگونه نظارت کلیساییِ خلاقیت فرهنگی، معنی پیدا می‌کند.

کتاب «الهیات بن‌مایه فرهنگ»، در ۱۶۶ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزار تومان از سوی انشارات فرزان روز روانه بازار شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا