مدير فني اجرايي شركت آبفاي يزد:

عمده ترين مشكل اصلاح شبكه آبرساني فرسوده، بافت قديمي شهر يزد است



یزدفردا "عمده ترين مشكل اصلاح و بازسازي شبكه آبرساني فرسوده يزد اصلاح و بازسازي شبكه آبرساني بافت قديمي اين شهر است.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد يكي از شهرهايي كه قديمي ترين بافت تاريخي را در كشور دارا مي باشد شهر يزد بوده كه اين شركت نيز به نوبه خود با اجراي طرح هاي اصلاح و بازسازي سعي در حفظ اين آثار گرانبها و جلوگيري از تخريب احتمالي آنها و هچنين منازل مسكوني دارد.
مدير فني اجرايي شركت آبفاي يزد ضمن بيان اين خبرگفت: با توجه به اينكه اصلاح و بازسازي شبكه هاي فرسوده تاثير بسزايي در جلوگيري از هدر رفت آب دارد، در شش ماهه نخست سالجاري بيش از 20كيلومتر از اين شبكه ها در شهر يزد بازسازي شده است.
محمد صادق صدري گفت:اين ميزان اصلاح و بازسازي شبكه هاي فرسوده با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني و داخلي اصلاح شده است.
وي افزود: عرض كم معابر و كوچه ها در بافت قديم همچنين مشكلات تردد وسايل نقليه و ماشين آلات حفاري و وجود پوكه هاي قنوات در بعضي از مسيرها از ديگر موانعي است كه در اصلاح و بازسازي اين بافت ها وجود دارد.
صدري بيان كرد:در سالجاري 20 كيلومتر از شبكه هاي فرسوده محدوده هاي قديمي شهر شامل كوچه بيوك، حد فاصل بلوار طالقاني ،كوچه حنا،كوي پنبه كاران، محله لب خندق وكوي پروانه واقع در خيابان شهيد رجايي اصلاح و بازسازي شده كه عمليات اصلاح و بازسازي آنها با دشواري هاي فراواني همراه بوده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا