یزدفردا: مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد: اتصال فاضلاب‌های خانگی به قنات‌های متروکه بزرگترین عامل فرونشست‌های شهر یزد است.

به گزارش یزدفردا: علیرضا نقوی با اشاره به انتشار مطالب نادرست در فضای مجازی مبنی بر انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست ها، گفت: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، طرح دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد.

وی افزود: خوشبختانه امسال هیچ یک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

نقوی درباره فرونشست‌های پس از بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحد‌های صنفی اطراف به مسیر قنات بود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: متأسفانه بار‌ها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تأکید بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنین اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیر‌های پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا