دبير کميته گردشگري سلامت کشور در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری:

استان یزد در زمینه ارائه خدمات پزشکی از استان های طراز اول است

دبير کميته گردشگري سلامت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با حضور در دفتر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری یزد با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار دیدار و گفتگو کرد.
 سعید صدری دبير کميته گردشگري سلامت سازمان ميراث فرهنگي در این دیدارکه جمعی از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد حضور داشتند با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری سلامت استانها گفت: این کمیته متشکل از نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، جامعه هتل داران، بخش خصوصی و کارشناسان امر گردشگری می باشد که هدف از آن فراهم نمودن بسترهای لازم برای توسعه توریست درمانی و پیگیری طرح های مرتبط با این مسئله است. وی با اشاره به تشکیل این کمیته در یزد، استان یزد را در زمینه ارائه خدمات پزشکی از استان های طراز اول برشمرد و اظهار داشت: استان یزد در زمینه توسعه توریست درمانی از پتانسیل بسیار بالای برخوردار است و این مسئله با در نظر گرفتن تقاضا درمانی در استان ها و کشورهای همجوار می تواند به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استان یزد مورد توجه قرار گیرد.
صدری با بیان این که 15 درصد جذب توریست های کشور براساس برنامه چشم انداز بیست ساله باید از طریق توریست درمانی صورت پذیرد خواستار نگاه گسترده تر و جدی تر مسئولان و ورود بخش خصوصی به این مسئله شد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری یزد نیز در این دیدار با بیان این که استان یزد در حوزه طب، بالفعل و بالقوه از قابلیت های بالایی برخوردار می باشد گفت: مدیریت ارشد استان نیز گرایش خوبی به گسترش این زمینه دارد و محدودیتی برای توسعه در زمینه های درمانی قائل نمی باشد.
غلامحسین دشتی با اشاره به اقدامات مهم دولت نهم در بخش سلامت و درمان در استان یزد اظهار داشت: طی چهارساله عمر دولت نهم در حوزه درمان و سلامت در بخش زیرساخت ها، آموزش و خدمت رسانی به مردم اقدامات گسترده و قابل تقدیری صورت گرفته و استان یزد در این رابطه از جهش و رشد بالایی برخوردار بوده است.
در ادامه این نشست حاضرین به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و پیرامون مسائل مورد علاقه بحث و گفتگو کردند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا