انعکاس مطبوعات دریزدفردا : تالی خبر  چرا دیر چاپ شد ؟!
یادداشت سر دبیر
معروف است که پادشاهی برای دیدار با شاه عباس وارد شهر شد اما به رسم تشریفات در استقبال از وی توپ بدر نکردند.پادشاه گلایه کرد و دلیل خواست ,شاه عباس گفت به هزار و یک دلیل چون باروت نداشتیم دوم.... پادشاه گفت همین یک دلیل کافیست هزار دلیل دیگر پیشکش .ما هم دیر چاپ کردیم چون باروت نداشتیم.
عده ای بدون نیاز به سواد و تجربه نوشتن ,بصورت غیر قانونی تک برگهای آگهی نامه را چاپ و پخش می کنند و خوراک نشریات را بدون هیچ زحمتی می بلعند در حالیکه مسوولین فرهنگی ما با سکوت خود از آنان پشتیبانی می کنند .
سخن از امروز وفردا نیست سالیانی است که این روند ادامه دارد و گویا برخی در جهت رکود و نابودی نشریات با اجرای چنین اقدامهای غیر قانونی موافقند اگر ریگی به کفش نیست پرسش این است :
چرا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به آگهی نامه هایی که حتی زحمت یک خط مطلب را نمی کشند اجازه چنین تخلفی را می دهد؟!
مگر کار فرهنگی باکار اقتصادی چه همگونی می توتند داشته باشد که هر کاسبی برای سودجویی پای به عرصه قاپیدن خوراک نشریات که همان آگهی باشد می گذارد؟!
 جالب آنکه این صنف فضاحت و زشتی را تا بدان جای پیش برده اند که برای گرفتن یک آگهی دعوا می کنند. آنان نگاه مردم را نسبت به روزنامه و روزنامه نگار تغییر داده اند .به گونه ای که بسیاری می پندارند, روزنامه نگاران یزد اینهایند !
حال اگر مسوولین فرهنگی استان می خواهند تا با سکوت خود برای به فلج کشاندن مطبوعات به این آفتها کمک کنند , امید است دستکم مردم فرهنگ دوست و فرهیخته یزد از همکاری با کسانی که برگه هایی را به نام مطبوعات _ که حتی یک خط مطلب از مشکلات مردم را ندارد _ به چاپ می رسانند , پرهیز نموده تا نشریات واقعی استان که گلیم خود را به زور از آب می کشند بتوانند برای آبروی فرهنگی استان تلاش کنند و اینگونه ناجوانمردانه در حقشان جفا نشود.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا