فرماندار مهريز:
با احداث مجموعه سيمرغ زمينه اشتغال 200 نفر در مهريز مهيا مي‌شود
یزدفردا: فرماندار مهريز گفت: با احداث مجموعه سيمرغ در دهستان ارنان، زمينه اشتغال 200 نفر در شهرستان مهريز فراهم مي‌شود.

احمدعلي زارع‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: در جلسه‌اي كه با حضور مديركل كار و امور اجتماعي استان يزد و جمعي از مسئولان استاني و شهرستان مهريز برگزار شد، پيرامون مسائل مربوط به تامين زيرساخت‌هاي پروژه سيمرغ در دهستان ارنان بررسي‌‌هايي انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: در اين جلسه در راستاي پيشبرد و سرعت بخشيدن به اجرايي شدن اين پروژه و رفع موانع مربوط به انتقال آب و برق و زمين مورد نياز راهكارهايي ارائه شده است.
زارع‌زاده بيان داشت: پروژه سيمرغ در اين شهرستان در قالب دو فاز با سرمايه‌گذاري بالغ بر 160 ميليارد ريال و اشتغال‌زايي 200 نفر احداث مي‌شود كه در هر فاز 240 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار نگهداري مي‌شوند.
فرماندار مهريز عنوان كرد: در صورت احداث اين مجوعه، شركت سيمرغ مهريز يكي از 70 واحد فعال سيمرغ در سطح كشور خواهد بود.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود اين واحد در صورت راه‌اندازي، بيش از نياز 50 درصد تخم‌مرغ استان را تامين كند كه اين ميزان توليد نقش به‌سزايي در رفع محروميت از دهستان‌هاي سرو و ارنان خواهد داشت.
فرماندار مهريز يادآور شد: شركت سيمرغ با واحدهاي توليدي خود در كشور بزرگ‌ترين مجموعه پرورش طيور در خاورميانه است كه با توليد 30 هزار تن تخم‌مرغ و هزار و 800 تن گوشت مرغ و 24 ميليون قطعه جوجه يك‌روزه گوشتي در سال، نقش به سزايي در اقتصاد كشور دارد.
مجموعه سيمرغ كشور زير پوشش بانك‌هاي ملي، كشاورزي و تجارت در پنج استان كشور فعال است.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا