دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشکده هنر اردکان:

باید هویت مستقل دانشگاه و روح پرسشگری در محیط های علمی تقویت شود

 

یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی يكي از رسالت های مهم نهاد جهاد دانشگاهی را تلاش برای تحقق توسعه دانایی محور در جامعه همراه با حفظ هویت فرهنگی و بومی سازی علوم دانست.

به گزارش یزدفردا "محمدرضا تابش که در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشکده هنر موسسه جهاد دانشگاهی اردکان و در جمع مسئولان استان وشهرستان و دانشجویان این دانشکده سخن می گفت با تبریک سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی و ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان ،از زحمات رئیس سابق این دانشکده قدردانی و برای مهندس برزگری در کسوت رئیس جدید آن آرزوی موفقیت نمود.

تابش در این مراسم با اشاره به سیر تحولی تشکیل جهاد دانشگاهی در کشور، یکی از رسالتهای مهم این نهاد را تلاش برای تحقق توسعه دانایی محور همراه با حفظ هویت فرهنگی و بومی سازی علوم دانست و از مسئولان و دست اندرکاران این نهاد دانشگاهی خواست تا با حاكميت نگرش علمي و عميق در برنامه ريزيها زمینه رشد توليدات علمي و رفع موانع موجود در توسعه كشوررا فراهم آورند.

دبیر فراکسیون خط امام (ره) مجلس در بخشی از سخنانش با تاکید بر حفظ حریم و حرمت دانشگاه و دانشجویان افزود:مسئولان نباید آمرانه با این قشر فرهیخته جامعه برخورد کنند زیرا دانشگاه دارای هویت مستقل و بر مبنای علم و تخصص و پرسشگری بنا شده و وظیفه تولید علم و پژوهش و تحقیق را بر عهده دارد و با رفتارهای دستوری و خلاف منطق و علم سر سازگاری ندارد.وی در عین حال از مسئولان خواست تا فضای پرسشگری را که موتور محرکه جوامع دانشگاهی ست را ارج نهند و اجازه دهند پرسشها در محیطی آرام مطرح و جواب منطقی بیابند .

تابش با اشاره به تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری به مقوله دانش، از تحولات چشمگیر و مؤثر در صحنه های علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نیکی یاد کرد و از دانشجویان خواست تا با بهره گیری از این موقعیت به دست آمده جايگاهی مناسب و در شأن کشور را در جهان ترسیم کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیریهای انجام گرفته جهت ارتقاء دانشکده هنر موسسه جهاد دانشگاهی اردکان به دانشگاه خبر داد و افزود:با اضافه شدن دو مرکز تحقیقات و دو دانشکده دیگر و در یک دوره زمانی مشخص این مهم انجام می پذیرد و یکی از برنامه های سفر رئیس جهاد دانشگاهی کشور در اواخر مهرماه به یزد را درجهت پیگیری مصوبات قبلی و تحقق این مهم دانست.

شایان توجه است سخنان نماینده مردم اردکان با تشویق های دانشجویان حاضر در این مراسم همراه بود و در پایان دانشجویان از فرصت استفاده نموده و دیدگاهها و مسائل خود را با دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) در میان گذاشتند و از تلاشهای وی در کمک به این مرکز آموزش عالی قدردانی نمودند.رئیس موسسه جهاد دانشگاهی استان یزد،امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان از جمله حاضران در این مراسم بودند.
  

یزدفردا 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا