یزدفردا: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در نخستین جشنواره داستان نویسی روستا، شناسایی نخبگان نویسنده را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.

به گزارش یزدفردا: «محمد محسن رفیعی» در جریان برگزاری نخستین جشنواره نویسندگی روستا در روستای گردکوه مهریز برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در عرصه نویسندگی و داستان نویسی، بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با انجام برنامه‎های متنوع عنوان کرد.

وی با اشاره به این که ما در قالب طرح جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به دنبال گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناسایی نخبگان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هستیم، اظهار کرد: در همین راستا کارگاه های آموزش نویسندگی با حضور دو نویسنده نام‌آشنای کشور «زهرا عبدی» و «مسلم ناصری» در شهرستان‌های مهریز، میبد و یزد برگزار شد.

رفیعی گفت: جشنواره نویسندگی روستا از چهارم اردیبهشت ماه شروع و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند روستایی می‌توانند به سایت مسابقات نهاد کتابخانه های عمومی به کشور به آدرسwww.ketabkhooon.ir مراجعه و آثار خود را ارسال کنند.

حجت الاسلام «مظفر سالاری» از نویسندگان برتر استان نیز برپایی جشنواره‌های متنوع مرتبط با حوزه کتاب را باعث گسترش فرهنگ کتابخوانی و انس بیشتر مردم با کتاب عنوان کرد و خواستار ادامه این چنین برنامه‌هایی شد.

در پایان این آیین ضمن تجلیل از حجت الاسلام سالاری، از پوستر نخستین جشنواره داستان نویسی روستا رونمایی شد.

 آیین اختتامیه این رویداد در عزآباد شهرستان اشکذر، روستای برگزیده سال ۱۴۰۲ جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب، برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا